ورزشی

رشد استعداد در ورزش: چگونه به اوج می رسید؟

در سرتاسر جهان، میلیاردها کودک در ورزش شرکت می‌کنند و بسیاری از آنها با استعداد هستند. با این حال، تنها تعداد کمی از این افراد به ورزشکاران نخبه تبدیل می شوند. در واقع، شما بیشتر از این که یک ورزشکار نخبه شوید، شانس اصابت صاعقه دارید! بنابراین، آنهایی که به ورزشکاران نخبه تبدیل می شوند، چگونه می توانند آن را محقق کنند؟ چه چیزی یک ورزشکار جوان با استعداد را قادر می سازد تا به یک سوپراستار بین المللی تبدیل شود؟ در این مقاله، اطلاعات کلیدی در مورد استعدادیابی را بررسی خواهیم کرد و به چند سوال مهم پاسخ خواهیم داد: از چه زمانی ورزش خود را شروع کنم؟ آیا باید روی یک ورزش تمرکز کنم یا زیاد تلاش کنم؟ “شکست” در سفر به ستاره شدن چقدر مهم است؟ ما در مورد مسیرهای مختلف توسعه استعداد و اینکه چرا برخی ممکن است بهتر از دیگران باشند بحث خواهیم کرد. ما همچنین به عواملی که ممکن است بر شانس موفقیت یک ورزشکار تأثیر بگذارد نگاه خواهیم کرد.

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چه چیزی شانس شما را برای تبدیل شدن به یک ورزشکار نخبه افزایش یا کاهش می دهد؟ خوب، پاسخ کوتاه چیزهای زیادی است! برخی چیزها را می توانید کنترل کنید و تغییر دهید، برخی دیگر را نمی توانید. برخی از عوامل به شما به عنوان یک شخص و برخی دیگر به محیطی که در آن بزرگ می شوید مربوط می شود. در این مقاله قصد داریم به چند مورد از این موارد بپردازیم تا به شما کمک کنیم بفهمید که چگونه ورزشکاران نخبه به اوج می رسند. .

کی بدنیا اومدی و کجا زندگی میکنی؟

به طور باورنکردنی، یکی از چیزهایی که می تواند بر شانس شما برای قهرمان شدن در آینده تأثیر بگذارد، ماهی است که در آن متولد شده اید! اگر یکی از جوان‌ترین افراد تیم یا در سال رقابت خود هستید، ممکن است هم تیمی‌ها و رقبای شما بزرگ‌تر و قوی‌تر از شما باشند، زیرا آنها قبل از شما متولد شده‌اند و زمان بیشتری برای رشد داشته‌اند. بسیاری از بزرگسالان این را فراموش می‌کنند و وقتی تیم‌هایی را انتخاب می‌کنند یا به کودکان برچسب استعداد می‌دهند، اغلب کودکان بزرگ‌تر و قوی‌تر را انتخاب می‌کنند و فراموش می‌کنند که این کودکان ممکن است بزرگ‌تر باشند. این کودکان سپس مربیگری بهتری دریافت می کنند، در امکانات بهتر تمرین می کنند، فرصت های بیشتری برای توسعه مهارت های ورزشی خود دارند و اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنند. همه اینها به این معنی است که این کودکان بیشتر به ورزشکاران نخبه تبدیل می شوند. اگر یکی از جوان‌ترین افراد تیم خود هستید، تسلیم نشوید! ماندن در آنجا می تواند شما را بسیار سخت کند، و دانشمندان نشان داده اند که اگر بتوانید به راه خود ادامه دهید، به احتمال زیاد در نهایت واقعاً خوب خواهید بود. به این می گویند «ظهور رقیب ضعیفی که تصور می شود شانس کمتری برای برنده شدن در یک مبارزه یا مسابقه دارد».

نه تنها ماهی که در آن متولد شده اید بر شانس شما برای تبدیل شدن به یک ورزشکار نخبه تاثیر می گذارد، بلکه جایی که والدین شما برای زندگی انتخاب می کنند نیز تاثیر می گذارد! کودکانی که در شهرها و شهرهای کوچکتر به دنیا می آیند اغلب شانس بیشتری برای انجام بسیاری از ورزش های متفاوت و کمتر سازمان یافته دارند. تعداد کودکان کمتری وجود دارد که برای فضاهای تیمی رقابت می کنند، به این معنی که شانس بیشتری برای بازی و تمرین برای همه وجود دارد. کودکانی که در شهرهای بزرگتر به دنیا می آیند اغلب مجبورند برای جایگاه در تیم ها با هم رقابت کنند و تیم ها معمولاً در برنامه های بسیار ساختاری که توسط مربیان با کیفیت بالا اجرا می شود به رقابت می پردازند. این بدان معناست که ورزشکاران جوان در شهرهای بزرگ اغلب در تیم ها و برنامه های ساختارمندتر و حرفه ای تر بازی می کنند. ممکن است به نظر برسد که داشتن رقابت زیاد و مربیان خوب به شما کمک می کند تا یک ورزشکار نخبه شوید، اما همیشه اینطور نیست! ورزشکارانی از شهرهای کوچکتر که شانس بیشتری برای انجام ورزش در برنامه های مفرح، ایمن و با ساختار کمتر دارند، احتمال موفقیت بیشتری دارند.

در واقع، هم تعداد ورزش‌هایی که در اولین شروع شروع می‌کنید و هم اینکه چقدر تمرین می‌کنید در کمک به شما برای تبدیل شدن به یک ورزشکار نخبه بسیار مهم هستند. بسته به جایی که زندگی می‌کنید، ممکن است فرصت‌هایی برای انجام بیش از یک ورزش داشته باشید، اما گاهی اوقات تشخیص اینکه آیا فقط یک ورزش را انجام دهید یا زیاد تلاش کنید، دشوار است. دانشمندان دریافته اند که اگر فقط یک ورزش را از سنین جوانی انجام دهید، ممکن است با بالا رفتن سن از آن خسته شوید و حتی گاهی اوقات آسیب های بیشتری به شما وارد شود. بنابراین، احتمالاً بهتر است ورزش های زیادی را امتحان کنید. انجام ورزش‌های مختلف احتمالاً شما را شادتر می‌کند و به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های زیادی را بیاموزید که می‌توانید در ورزش‌ها از آنها استفاده کنید. مراقب زلاتان ابراهیموویچ باشید که فوتبال بازی می کند. او ضربات بلند شگفت انگیزی را انجام می دهد که در تکواندو یاد گرفته است! بازی کردن فقط برای سرگرمی می تواند شما را بهتر کند! این ممکن است بازی اسب در زمین بسکتبال با دوستان خود یا لگد زدن به یک توپ در پارک باشد. هنگامی که فرصتی برای انجام ورزش های زیاد و یادگیری مهارت های بسیاری پیدا کردید، اگر می خواهید واقعاً خوب باشید، باید انرژی و تمرکز خود را صرف انجام یک ورزش کنید. این معمولا در حدود 14 سالگی اتفاق می افتد، اما بسته به ورزشی که تصمیم دارید روی آن تمرکز کنید، متفاوت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا