ورزشی

محبوب ترین ورزش در جهان – آمار دقیق

1. فوتبال / فدراسیون فوتبال – 3.5 میلیارد دنبال کننده

در صدر لیست محبوب ترین ورزش ها، فوتبال با 3.3-3.5 میلیارد طرفدار در سراسر جهان قرار دارد.

فوتبال انجمنی که معمولاً به عنوان فوتبال یا فوتبال شناخته می شود، ورزشی است که بین دو تیم یازده بازیکن با یک توپ کروی انجام می شود. این ورزش توسط 250 میلیون بازیکن در بیش از 200 کشور انجام می شود و آن را به محبوب ترین ورزش جهان تبدیل می کند. بازی در یک زمین مستطیلی با یک گل در هر انتها انجام می شود. هدف از این بازی این است که با استفاده از هر قسمت از بدن به غیر از بازوها و دست ها، گلزنی کنید تا توپ را وارد دروازه حریف کنید.

دروازه بان ها تنها بازیکنانی هستند که اجازه دارند توپ را در حین بازی و سپس فقط در محوطه جریمه خود با دست یا بازو لمس کنند. و اکنون نیز جایگاه خود را در بین ثروتمندترین ورزش‌های جهان در سال 2022 حفظ کرده است.

پایگاه جهانی هواداران و مخاطبان: فوتبال تقریباً در تمام مناطق جهان از بیشترین تعداد طرفدار برخوردار است. تعداد افرادی که به طور منظم این ورزش را دنبال می کنند و مسابقات جهانی و منطقه ای آن را تماشا می کنند بی نظیر است.

بیننده در تلویزیون: وقتی صحبت از بیننده تلویزیون به میان می آید، فوتبال قطعا پادشاه است. برای اینکه کمی از محبوبیت این ورزش به شما اطلاع دهیم، هر زمان که یک رقابت بین المللی منطقه ای یا جهانی برگزار می شود، میلیاردها طرفدار فوتبال در سراسر جهان به صفحه تلویزیون خود متصل می شوند. در مورد مسابقات باشگاهی و لیگ های بزرگ در سرتاسر جهان هم همینطور است.

معاملات حقوق تلویزیون: فوتبال به عنوان پربیننده ترین ورزش در جهان، پرسودترین معاملات حقوق تلویزیونی را برای فیفا، بدنه جهانی این ورزش، به ارمغان می آورد. برای اینکه کمی به شما ایده بدهم، فیفا در حال حاضر بیش از 1.85 میلیارد دلار برای حق پخش تلویزیونی جام جهانی 2018 و جام جهانی 2022 تضمین کرده است.

محبوبیت در اینترنت: محبوبیت فوتبال در اینترنت کاملا مشهود است. هر موتور جستجوی اصلی صدها میلیون جستجوی مرتبط با ورزش، تیم های مختلف و ورزشکاران مختلف این ورزش را مشاهده می کند.

حضور در شبکه های اجتماعی: امروزه رسانه های اجتماعی مختلف مملو از مطالب مرتبط با فوتبال هستند. با میلیون ها طرفدار در سراسر جهان، تنها چند دقیقه طول می کشد تا فوتبال بزرگ به یک روند برتر در دنیای رسانه های اجتماعی تبدیل شود. چه در فیس بوک، توییتر یا اینستاگرام، به نظر می رسد ستاره های فوتبال مانند کریستیانو رونالدو، لیونل مسی و نیمار با بیشترین تعداد دنبال کننده، لایک و اشتراک گذاری بر آنها حکمرانی می کنند.

تعداد لیگ های حرفه ای در جهان: فوتبال با اختلاف حرفه ای ترین لیگ های جهان را دارد. هر کشوری در هر قاره ای یک بدنه فوتبال ملی دارد و زیر آن یک لیگ حرفه ای در حال انجام است.

میانگین حقوق ورزشکاران در لیگ های برتر: می خواهید ثروتمند شوید؟ تبدیل شدن به یک ستاره بین المللی فوتبال. بله، بازیکنان فوتبال از بالاترین حقوق در بین ورزشکاران برخوردارند. میانگین دستمزد ورزشکاران در لیگ های برتر اروپایی میلیون ها دلار است. دستمزدها در لیگ های دیگر در سراسر جهان نیز بسیار سودآور است.

معاملات اسپانسر: چه حمایت مالی برای تیم های ملی، تیم های باشگاهی یا بازیکنان انفرادی باشد، اعداد می توانند بسیار بالا بروند. ما در مورد میلیون ها دلار حتی برای بازیکنان فردی صحبت می کنیم. برندهای سرتاسر جهان برای ثبت نام خود بر روی پیراهن باشگاه‌های فوتبال بزرگ در سراسر جهان مبارزه می‌کنند. ستارگان فوتبال نیز سهم عادلانه خود را از حمایت های مالی از برندهای ورزشی بزرگ مانند نایک، آدیداس، و پوما و همچنین برندهای دیگر که به ورزش مرتبط نیستند، دریافت می کنند.

تعداد کشورهایی که این ورزش در آنها پرطرفدار است: فوتبال یکی از ورزش‌هایی است که تقریباً در تمام کشورهای جهان رایج است.

بزرگترین مسابقه: بزرگترین رقابت فوتبال جام جهانی است که هر چهار سال یکبار برگزار می شود. بر اساس گزارش ها، بیش از 3.2 میلیارد نفر جام جهانی فوتبال 2018 را تماشا کردند. این جام پربیننده ترین رویداد ورزشی در جهان است.

ارتباط در طول سال: مهم نیست در چه فصلی از سال باشد، همیشه اخبار مرتبط با فوتبال را در سرفصل های ورزشی خواهید یافت. لیگ های بزرگ در سراسر جهان فصل خود را از آگوست تا مه برگزار می کنند. و در ماه های باقی مانده اغلب مسابقات بین المللی و دوستانه بین المللی بین کشورها برگزار می شود.

برابری جنسیتی: اکثر کشورها در سراسر جهان مردان و همچنین تیم های فوتبال زنان را دارند. اگرچه باید گفت که فوتبال مردان بیشتر دنبال می شود، فوتبال زنان همچنان در حال رشد است و زنان بیشتری در سراسر جهان جذب فوتبال می شوند. بینندگان زن از این ورزش نیز رو به افزایش است.

دسترسی به عموم مردم: شاید در دسترس ترین ورزش در جهان، فوتبال فقط به یک توپ و دو تیرک دروازه برای بازی نیاز دارد. بنابراین فرقی نمی کند که ثروتمند باشید یا فقیر، می توانید این ورزش هیجان انگیز را انجام دهید. به همین دلیل است که فوتبال در برخی از ثروتمندترین کشورهای جهان مانند ایالات متحده، بریتانیا، آلمان، ژاپن، فرانسه، دانمارک و غیره و همچنین در برخی از فقیرترین کشورهای جهان مانند سومالی محبوبیت دارد. اتیوپی، کنگو و لیبریا.

تعداد بازیکنان آماتور در جهان: نمی توان انکار کرد که فوتبال ورزش شماره یک در جهان در مورد تعداد بازیکنان حرفه ای است. اما در مورد بازیکنان آماتور چطور؟ خوب، فوتبال ورزش شماره 1 در تعداد بازیکنان آماتور در سراسر جهان است. هزاران فوتبالیست آماتور در هر شهر بزرگ در سراسر جهان وجود دارد و بیایید صادق باشیم همه ما در مرحله ای از زندگی خود فوتبال بازی کرده ایم.

برجستگی این ورزش در عناوین ورزشی در رسانه های مکتوب و الکترونیک: فوتبال چقدر در عناوین ورزشی اهمیت دارد؟ خوب، احتمالاً در بین سه ورزش برتر در سراسر جهان قرار دارد. برای مثال، جام جهانی فوتبال و سایر رقابت‌های مهم فوتبال مانند جام ملت‌های اروپا و لیگ قهرمانان اروپا جزو برترین عناوین ورزشی حتی در کشورهایی هستند که رکوردهای بین‌المللی ضعیفی در فوتبال دارند، به عنوان مثال، هند، پاکستان، بنگلادش، چین. ، اندونزی و کانادا.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا