ورزشی

ورزش چگونه شما را برای زندگی آماده می کند؟

ورزش‌ها فعالیت‌های سرگرم‌کننده‌ای هستند که به بچه‌ها کمک می‌کنند تا مهارت‌هایی مانند پرتاب آزاد یا اسکیت به عقب را بیاموزند. اما اگر ورزش می توانست بیشتر از مهارت های بدنی به ما بیاموزد و ما را برای زندگی آماده کند چه؟ اگر محیط امن و دلپذیر باشد، ورزش می تواند مهارت هایی را به ما بیاموزد که می توانیم در زندگی خود از آنها استفاده کنیم – مهارت های زندگی! شرکت در ورزش می تواند به ما در مورد کار گروهی، رهبر بودن، نحوه آرامش در صورت ناراحتی و موارد دیگر به ما بیاموزد! در این مقاله به روش های مختلفی می پردازیم که می توان مهارت های زندگی را از طریق ورزش پرورش داد. ما همچنین در مورد آنچه شما و مربیانتان می توانید برای کمک به شما در توسعه مهارت های زندگی انجام دهید صحبت می کنیم. همانطور که این مهارت ها را در ورزش یاد می گیرید، می توانید از آن ها در هر جایی مانند مدرسه یا خانه استفاده کنید. مهارت های زندگی آموخته شده در ورزش می تواند به شما کمک کند تا در هر مسیری که در زندگی انتخاب می کنید، انسان خوبی باشید. https://saziha.ir/%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d8%b2%d9%85%db%8c.html

چگونه ورزش می تواند شما را برای زندگی آماده کند؟

ورزش می تواند صرفا یک فعالیت سرگرمی است که مهارت هایی مثل نحوه شلیک پرتاب آزاد، اسکیت به عقب، یا زدن توپ سریع را به ما بیاموزد. اما ورزش اهدافی فرا تر این حرفا دارد. ورزش می تواند ما را برای زندگی آماده کند. کودکان با انجام انواع ورزش ها در جوامع مختلف شرکت می کنند این کار می تواند آن ها را برای زندگی آینده و حضور در جوامع بزرگتر آماده کند. شاید قبلا شنیده باشید که بگویند ورزش شخصیت می سازد. بله همین طور است ساختن یک شخصیت مثبت و موفق به آسانی صورت نمی گیرد. این مستلزم کار سخت بچه های شرکت کننده در ورزش های گروهی و همچنین هم تیمی ها و مربیان آن هاست.

مربیان نقش مهمی در ورزش دارند. اگر مربیان ورزش را ایمن و خوشایند کنند، بچه‌ها می‌توانند سرگرم شوند، مهارت‌های جدید بیاموزند و عضو یک تیم یا باشگاه باشند. اگر مربیان ساختار ورزش را به خوبی شکل ندهند، ورزش می تواند منجر به چیزهای منفی مانند سرگرم نشدن، تقلب یا قلدری شود. در این مقاله، ما در مورد اینکه چگونه مربیان می توانند به بچه ها در یادگیری این مهارت ها با ورزش کمک کنند، بحث می کنیم.

مهارت های زندگی چیست؟

اگر محیط ورزشی امن و دلپذیر باشد، ورزش می تواند مهارت هایی را به کودکان بیاموزد که می توانند در زندگی خود از آنها استفاده کنند – مهارت های زندگی! مهارت های زندگی برای افراد مختلف معنای متفاوتی دارد. گاهی اوقات افراد از کلماتی مانند ارزش ها، دارایی ها، درس ها یا ویژگی های شخصیتی استفاده می کنند. در این مقاله به آن ها مهارت های زندگی می گوییم. در ورزش، مهارت های زندگی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • احترام: توجه و مهربانی با افراد (هم تیمی ها، حریفان، داوران) و چیزها (قوانین ورزش، تجهیزات، امکانات ورزشی).
  • صداقت: همیشه حقیقت را به خود و دیگران بگویید.
  • کار تیمی: کار با هم به عنوان یک گروه برای رسیدن به یک هدف.
  • تنظیم هیجانی: کنترل احساسات و حفظ آرامش. و
  • پشتکار: همیشه تلاش خود را بکنید و هرگز تسلیم نشوید.

ممکن است برخی مهارت های مهم را در مدرسه هنگام انجام کار تیمی یا در خانه از والیدن خود آموخته باشید. به هر حال برای پیشرفت باید مهارتهای مهم زندگی را آموخت. آموختن مهارت های مهمیک فرآینداست که مستلزم زمان و تمرین زیاد است. مهارت های زیادی را می توان طی ورزش های تیمی به بچه ها آموخت اما چیزی که بعد از آموختن مهم است انتقال این مهارت ها است. یعنی بچه ها باید مهارتهایی که در مدرسه، خانه یا در ورزش های گروهی می آموزند در زندگی به کاربرند. این معنی است که مهارت‌های زندگی که در ورزش آموخته‌اید، در سایر زمینه‌های زندگی شما، مانند مدرسه، خانه، یا در ورزش‌ها یا فعالیت‌های دیگر استفاده می‌شوند

چرا توسعه مهارت های زندگی مهم است؟

ممکن است از خود بپرسید که چرا توسعه مهارت های زندگی مهم است. یادگیری و تمرین مهارت های زندگی در ورزش می تواند به شما کمک کند هم تیمی و بازیکن خوبی باشید، اما می تواند به شما کمک کند تا خارج از ورزش نیز فرد خوبی باشید. حتی اگر یک ورزشکار حرفه ای نشوید یا تمام زندگی خود را ورزش نکنید، باز هم می توانید از مهارت های زندگی در زمینه های دیگر استفاده کنید. به عنوان مثال، یادگیری تکنیک های تمدد اعصاب می تواند در ورزش بسیار مفید باشد. هنگامی که برای اولین بار در کریکت به روی صفحه می روید یا روی خط پرتاب آزاد بسکتبال می ایستید، می توانید راه های مختلفی را برای استراحت بیاموزید، مانند نفس عمیق کشیدن یا آرام کردن ذهن خود با شمارش تا پنج. یادگیری تکنیک های تمدد اعصاب در ورزش نیز می تواند به زمانی که در مدرسه احساس عصبی یا مضطرب می کنید کمک کند. قبل از انجام آزمایش، می توانید نفس های عمیق بکشید تا اعصاب خود را آرام کنید. اگر با دوست یا خواهر یا برادری وارد مشاجره شدید، تکنیک‌های آرام‌سازی مانند تنفس عمیق نیز می‌تواند به شما کمک کند آرام رفتار کنید، بنابراین کلمات خود را با دقت انتخاب کنید و به یک راه‌حل مسالمت‌آمیز برسید.

مهارت های مهمی که باید در زندگی آموخت

1- قدرت تصمیم گیری و حل مسئله

2- مهارت های ارتباطی، که یکی از مهم ترین مهارتهای برای موفقیت هستند

3- آگاهی از خود و تقویت حس همدلی

4- یادگیری مهارت کنترل احساسات و هیجانات، به طور کلی تقویت هوش هیجانی می تواند باعث موفقیت های زیادی در زندگی شود.

5- داشتن تفکر انتقادی، لازم است در زندگی انتقاد پذیر باشیم چراکه داشتن تفکر انتقادی به شما کمک می کند پیشرفت کنید. دیگر فواید ورزش کردن را می توانید از این منبع بخوانید. همانطور  که می دانید ورزش کردن فواید بسیار زیادی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا