موفقیت

رتبه بندی دشواری زبان برای انگلیسی زبانان

یادگیری یک زبان جدید در بزرگسالی کار بزرگی است – بنابراین اگر بهترین ارزش را برای زمان خود می ‌خواهید، عاقلانه انتخاب کنید. بهترین آموزشگاه آیلتس تهران را مشاهده نمایید.

برای اکثر مردم، هیچ محدودیت زمانی برای مسلط شدن به زبان دیگر وجود ندارد، اما برای مؤسسه خدمات خارجی – ارائه دهنده اصلی آموزش روابط خارجی دولت ایالات متحده – تعیین مقدار “زمان یادگیری” زبان های مختلف حیاتی است. برای مثال، دیپلمات های آمریکایی باید در زبان رسمی کشور اعزام کننده خود مهارت داشته باشند و دانستن اینکه چقدر ممکن است طول بکشد بسیار کمک می کند.

FSI بر اساس تفاوت هر زبان و فرهنگ با ایالات متحده، زبان ها را به پنج دسته کلی سازماندهی می کند:

دسته اول: سریع ها

زبان‌های دسته اول برای انگلیسی‌زبانان ساده‌ترین زبان‌ها هستند که می‌توانند در طی نیم سال مطالعه شدید به مهارت خواندن و صحبت کردن دست یابند. ترکیبی از زبان های رومی و ژرمنی در این طبقه بندی وجود دارد که شامل هلندی، سوئدی، فرانسوی، اسپانیایی و ایتالیایی می شود. آموزش زبان انگلیسی

همچنین ممکن است تعجب آور باشد که بدانیم آفریکانس نیز در این “آسان ترین” دسته قرار می گیرد. از 26 حرف در الفبای خود مانند انگلیسی استفاده می کند (اگرچه شامل صداهای آوایی اضافی نیز می شود) و اشتراکات زیادی با هلندی مدرن دارد.

دسته دوم: Es ist schwer zu sagen

اگرچه زبان آلمانی بسیار نزدیک به انگلیسی است، اما نکات گرامری وجود دارد که آن را با مشکل مواجه می کند. FSI تخمین می زند که برای مهارت یافتن به زبان آلمانی 30 هفته مطالعه فشرده طول می کشد.

دسته سوم: متوسط

زبان‌های دسته سوم عمدتاً در آسیای جنوب شرقی صحبت می‌شوند و شامل اندونزیایی و مالایی می‌شوند. زبان سواحیلی نیز جزو زبان های رده سوم محسوب می شود. (توجه: هیچ زبان رده سوم در اروپا صحبت نمی شود.)

دسته چهارم: برای افرادی که چالش را دوست دارند

رده IV شامل چالش برانگیزترین زبان های اروپایی برای انگلیسی زبانان است. در اینجا زبان های اسلاوی و بالتیک مانند لهستانی، کرواتی و لتونیایی و همچنین یونانی، ترکی و ایسلندی را خواهید یافت.

این دسته همچنین شامل فنلاندی، استونیایی و مجارستانی است. این زبان‌های اورالیک وجه تمایز این است که تسلط بر انگلیسی‌زبان‌ها به‌ویژه چالش‌برانگیز است، زیرا شباهت چندانی با سایر زبان‌های اروپایی ندارند. FSI تخمین می زند که برای کسب مهارت در این زبان ها یک سال مطالعه شدید طول می کشد.

دسته پنجم: برای افرادی که واقعاً چالش را دوست دارند

زبان‌های دسته V برای انگلیسی‌زبان‌ها چالش‌برانگیزترین زبان‌ها هستند، زیرا آنها عموماً دارای حروف و مفروضات فرهنگی کاملاً ناآشنا هستند. این زبان ها بیشتر در آسیا و خاورمیانه رایج هستند.

در حالی که درک ماندارین، عربی و کره ای به اندازه کافی دشوار است، ژاپنی به دلیل تا حدودی به لطف چندین سبک نوشتاری، به سخت ترین در این گروه شهرت دارد.

تسلط بر زبان ژاپنی ممکن است سال ها طول بکشد، اما FSI تخمین می زند که حداقل 88 هفته طول می کشد تا در توکیو صحبت کنید.

べんきょうがんばってください

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا