متفرقه

خود سازی به چه معناست و چرا اهمیت دارد

آیا احساس می کنید در یک شیار گیر کرده اید؟

گیر افتادن در یک مکان و احساس اینکه هیچ چیز تغییر نمی کند می تواند ناامید کننده باشد. وقتی در حال بی‌حالی هستید، احساس می‌کنید که به سمت اهدافتان پیش نمی‌روید. یکی از راه های شکستن این شیار، اقدام است. تصمیم گیری آگاهانه برای بهتر کردن خود می تواند نیروبخش و انگیزه دهنده باشد.

ولی خودسازی گاهی اوقات بد میشود و دلیل قابل قبولی دارد.میل ما برای بهبود خودمان گاهی باعث ایجاد نا امیدی بیش از گذشته میشود یا شاید احساس خوبی به وجود بیاورد ولی ما را به جلو هدایت نمی کند.

کار برای بهبود خود می تواند تأثیر مثبتی بر رفاه و روابط شما با خانواده، دوستان و همکاران داشته باشد. بیایید 15 چیزی را که می‌توانید امتحان کنید و شما را به جلو می‌برد، بررسی کنیم – در رفاه خود مشارکت کنید و یاد بگیرید که چگونه روی خودتان کار کنید.

ارتقای خود یا رشد خود به چه معناست؟

برای برخی افراد، ایده بهبود بخشیدن به خود انگیزه‌بخش است. برای دیگران، فکر کردن به آن به عنوان رشد می تواند مفیدتر باشد. رشد مثبت است و همیشه یک خط مستقیم نیست.

بهبود خود یک سفر بسیار شخصی است و ویژگی ها می تواند از فردی به فرد دیگر تغییر کند. این نیاز به انجام کار و تمایل به تجربه ناراحتی دارد.

تغییر ناخوشایند است. رشد مستلزم گذشتن از آنچه می دانید است. اما هر قدمی که برمی دارید بخشی از فرآیند تبدیل شدن به بهترین نسخه از خودتان است.

تغییر رفتار می تواند یک فرآیند طولانی باشد، اما لازم نیست طاقت فرسا باشد. جیمز کلیر در سخنرانی خود با عنوان عادات اتمی در مورد قدرت بهبود تنها 1 درصد در روز صحبت می کند. بهبود خود می تواند یک سری تغییرات کوچک در عادت باشد، مانند صرف پنج دقیقه در روز برای بیشتر حواس پرتی. یا می‌تواند فرآیند درگیرتری باشد، مانند غلبه بر ترس‌ها.

با این حال، بهتر کردن خود به این معنا نیست که هسته اصلی خود را تغییر دهید. به عنوان مثال، اگر شما یک درونگرا هستید، نباید هدفتان برونگرا شدن باشد.

از طرف دیگر، اگر اضطراب اجتماعی دارید، می توانید تکنیک های یادگیری را تمرین کنید تا از ناراحتی خود عبور کنید. در نهایت ممکن است به طور کامل بر اضطراب اجتماعی خود غلبه کنید تا بتوانید با سهولت بیشتری در تنظیمات اجتماعی پیمایش کنید.

چرا اینقدر مهم است که یاد بگیرید چگونه خودتان را بهتر کنید؟

دلایل مختلفی برای ادامه کار روی خودتان وجود دارد.

هر بار که در یک جنبه از زندگی خود پیشرفت می کنید، می توانید با شروع دستیابی به اهداف خود احساس رضایت بیشتری کنید. و بهتر کردن خود می تواند در هر جنبه ای از زندگی به شما کمک کند.

به عنوان مثال، بهتر کردن خود در محل کار می تواند به شما کمک کند عملکرد کاری خود را بهبود بخشید، معنای بیشتری در کار خود پیدا کنید و حتی ارتقا پیدا کنید.

بهتر کردن خودتان همچنین می تواند به شما در بهبود روابط شخصی، بهبود توانایی خود در تعیین حد و مرزها و ایجاد پیوندهای نزدیکتر با کسانی که دوست دارید کمک کند. اقدام برای بهبود خود نوعی مراقبت از خود است و اگر بهتر از خود مراقبت کنید، به احتمال زیاد چیزهای بیشتری برای دادن به دیگران خواهید داشت.

به علاوه، شما میتوانید اهداف بهبود را در کنار خانواده، دوستان و همکارانتان ایجاد کنید.حمایت های آنها شانس موفقیت شما را افزایش می دهد و همکاری با آنها میتواند شما را به رسیدن به اهدافتان نزدیکتر کند.

در نهایت، یادگیری اینکه چگونه خودتان را بهبود ببخشید، قابلیت ارزشمندی است که در دنیایی که باید دائماً با آن سازگار شوید، دارید. دانستن اینکه ظرفیت تغییر را دارید می تواند باعث شود که نسبت به آینده اعتماد بیشتری داشته باشید و از ناراحتی کمتر بترسید.

شما قبلاً آنجا بوده اید. شما قبلاً سابقه رشد و بهبود موفقیت آمیز خود را دارید – می توانید دوباره این کار را انجام دهید.

یاد بگیرید چگونه خود را بهتر کنید و کیفیت زندگی خود را بهبود بخشید

خودسازی برای هر فردی منحصر به فرد است. این یک فرآیند کاملا شخصی است.

مواردی از خود سازی که زندگی شما را تغییر می دهد:

طراحی ایده های مفید برای خود سازی، در مواردی که نیاز است از دیگران کمک بگیرید، زمان استفاده از فضای مجازی را مدیریت کنید، سعی کنی مهارت های جدید را بیاموزید، برای خود مرزهای مشخصی تعیین کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا