ورزشی

بهترین ورزش ها برای کودکان

بهترین ورزش برای کودکان اغلب ورزش هایی است که خطر آسیب زیادی برای کودک ایجاد نمی کنند – نگران نباشید، ورزش های جوانان اغلب قوانین و مقررات منحصر به فردی برای محافظت از کودک شما دارند. جدای از ایمنی، بهترین ورزش‌ها برای بچه‌ها اغلب آن‌هایی هستند که یادگیری آن‌ها آسان و لذت بردن از آنها آسان است.

از آنجایی که کودکان دامنه توجه کوتاهی دارند، می خواهید ورزشی را پیدا کنید که آنها را درگیر و سرگرم نگه دارد – ورزشی که آنها مشتاقانه منتظر انجام منظم آن هستند. در واقع، ممکن است مجبور شوید قبل از پیدا کردن ورزشی که فرزندتان بیشتر از همه از آن لذت می برد یا دوست دارد، چندین ورزش را امتحان کنید.

اگر به دنبال این هستید که فرزندتان را در اوایل زندگی خود درگیر بهترین ورزش ها کنید، به جای درستی آمده اید. در زیر، ما قصد داریم نگاهی به 15 مورد از بهترین ورزش ها برای کودکان بیاندازیم و چرا ممکن است بخواهید آنها را برای کودک خود در نظر بگیرید. برای فرزند شما آرزوی موفقیت داریم!

1. کشتی

کشتی یکی از ورزش های مفید و کاربردی برای کودکان است که طی آن علاوه بر افزایش قدرت بدنی مهارتهای زیادی یادمی گیرند. منظبت و متعهد می شوند. اما با گفتن کشتی مردم بیشتر یاد WWE می افتند نوعی از کشتی که سرشار از خوشنت و آسیب های جدی است. درحالی که این ورزش با آنچه کشتی واقعی در نظر گرفته می شود فاصله ی زیادی دارد.

ورزش واقعی کشتی بسیار کمتر خشن و تکنیکی تر است. این یک ورزش انفرادی از نظر عملکرد است، اما کشتی گیران نوجوان بخشی از یک تیم بزرگتر هستند که به آنها کار گروهی و رفاقت را می آموزد. این یک راه خوب برای حفظ فرم است، اما همچنین دفاع شخصی خوبی است.

2. پرچم فوتبال یا فوتبال لمسی

بسیاری از والدین ممکن است وقتی به فوتبال بازی کردن فرزندشان فکر می‌کنند کمی خجالت بکشند، اما نگران نباشید – این از آن نوع فوتبالی نیست که در روز یکشنبه می‌بینید. بیشتر بچه ها تا سن 12 سالگی فوتبال را شروع نمی کنند، اما این بدان معنا نیست که انواع دیگری – ایمن تر – از فوتبال در دسترس نیست.

دو تا از این تغییرات، فوتبال لمسی و فوتبال پرچم هستند – هیچ کدام شامل تکل زدن یا هر چیز خشونت آمیزی نیست. آنها را با قوانین اساسی فوتبال آشنا می کند و به عنوان یک پله بزرگ برای مقابله با فوتبال عمل می کند. می توانید فریزبی نهایی را نیز در نظر بگیرید که شبیه به فوتبال است.

3. هاکی

هاکی یکی دیگر از ورزش‌های «خشونت‌آمیز» است که ممکن است بسیاری از والدین را بترساند، اما هاکی جوانان اقدامات خاصی را برای جلوگیری از خطر آسیب و خشونت انجام می‌دهد. فکر اینکه فرزندشان روی یخ اسکیت می کند نیز ممکن است والدین را بترساند، اما تعدادی از تغییرات و جایگزین های موجود وجود دارد.

به عنوان مثال، بسیاری از کودکان قبل از انتقال به روی یخ شروع به بازی هاکی روی غلتک می کنند. در واقع، بیشتر کودکان شروع به بازی هاکی روی زمین می کنند، جایی که با پای پیاده (با کفش) بازی می کنند. همه اینها راه‌های بسیار خوبی برای معرفی تدریجی فرزندتان با بازی فوق‌العاده هاکی هستند.

4. بوکس یا هنرهای رزمی

این ورزش دیگری است که ممکن است به دلیل شهرتی که بوکس و MMA دارد والدین زیادی را بترساند، اما محیط و فضایی کاملاً متفاوت با جوانی است. در حالی که بچه‌ها معمولاً تا زمانی که نوجوانی نشوند، دعوای آماتوری را نمی‌بینند، می‌توانند زودتر تمرین کنند.

در واقع، تمرینات بوکس یا MMA می تواند از پنج سالگی شروع شود. هیچ مبارزه ای در کار نخواهد بود، بلکه تمرکز بر تکنیک، اصول، قوانین و سبک های مختلف مبارزه است. آن‌ها دفاع شخصی را یاد می‌گیرند، فعال می‌مانند و در طول مسیر با دوستان جدید آشنا می‌شوند – که خوب است!

5. والیبال

والبیال یکی از بهترین ورزش ها برای کودکان است که اغلب آن را ندیده می گیرند. این ورزش بسیار محبوب است که به دویدن زیادی در آن وجود ندارد اما همچنان نظم و کار گروهی را به کودک شما آموزش می دهد. محبوبت والبیال در بین دختران بیشتر از پسران است.

فواید ورزش برای کودکان

ورزش برای کودکان بسیار مفید است. در دنیای امروزی و بازی های کامپیوتری شاهد کاهش فعالیت کودکان و عوارض ناشی از آن هستیم. بهتر برای سلامتی کودکانتان هم که شده آن ها را به کلاس های ورزشی بفرسید. از مزایای ورزش برای کودکان می توان به سلامتی روحی وجسمی، افزایش تمرکز، جلوگیری از افزایش وزن، بهبود آمادکی قلبی تنفسی، هماهنگی و بهبود انعطاف بدن، کمک در توسعه مهارتهای حرکتی و همچنین جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت، فشار خون بالا و زانو درد در سنین بالا اشاره کرد. همچین ورزش کردن به ما کمک می کند تا در پیری بدن سالم تری داشته باشیم و زمین گیر نشویم. ورزش باعث تقویت نخاع و ستون فقرات ما می شود که این از خمیدگی و گوژپشتی در پیری جلوگیر می کند.

فرزند شما کدام یک از بهترین ورزش ها را انتخاب می کند؟

ورزش های زیادی وجود دارد که برای رفع نیازهای جسمی، ذهنی، عاطفی و معنوی کودک شما طراحی شده اند، اما این بدان معنا نیست که همه ورزش ها بهترین ورزش ها برای کودک شما هستند. ممکن است کمی زمان، آزمون و خطا طول بکشد، اما کودک شما در نهایت چیزی را پیدا می کند که از آن لذت می برد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا