فرهنگی و هنری

بهترین کتاب‌ها برای نوجوانان: 4 کتابی که باید برای نوجوانان 13 تا 18 سال بخوانید

بهترین کتاب‌ها برای نوجوانان عبارتند از: جادو، سفر، یافتن خود، استفاده از صدایشان، عشق، دلشکستگی، بهترین دوستان، چیزهای زیادی. و هر یک با یک پیام اساسی همراه است تا به نوجوان شما کمک کند تا زندگی خود را طی کند.

به عنوان والدین نوجوانان، احتمالاً از بهترین کتاب‌ها برای کودکان نوپا و بهترین کتاب‌ها برای کودکان استفاده کرده‌اید. اگرچه، هیچ کس برای دوست داشتن یک کتاب شخصی سازی شده آنقدر پیر نیست.

Kirsty Ketley، مشاور والدین، در مورد کمک به نوجوان خود در انتخاب کتاب می‌گوید: «ذهن آنها را باز نگه دارید، ژانرهای مختلفی را که بهترین واکنش‌ها را برمی‌انگیزد بررسی کنید – فانتزی فکر کنید، کتاب‌هایی که با آنها مرتبط است، داستان‌های ماجراجویی، زندگی‌نامه‌ها یا علمی.

مهم است که مطمئن شوید کتاب‌هایی که انتخاب می‌کنند برای گروه سنی و سطح درک آنها مناسب است. و اطمینان حاصل کنید که نوجوانان کوچکتر چیزی بیش از حد گرافیکی یا بزرگسال نمی خوانند.”

او می افزاید؛ برخی از والدین متوجه می شوند که خواندن یک کتاب ابتدا خودشان، به تعیین اینکه چه چیزی ممکن است مناسب باشد یا نه، کمک می کند و آنها را برای هر سؤالی که ممکن است از خواندن آن پیش بیاید آماده می کند.

بنابراین، برای کمک به این موضوع، 16 مورد از بهترین کتاب‌های آزمایش شده و واقعی را پیدا کرده‌ایم که شما و کودک نوپایتان دوست خواهید داشت.

1.کاترین هاوس (Catherine House)

تناسب سنی: 17+ | شومیز

دانش‌آموزانی که به کاترین هاوس می‌روند می‌دانند که تعهد ویژه‌ای به مدرسه منزوی کرده‌اند: سه سال تمام با دنیای بیرون ارتباط نداشتند، تلویزیون یا اینترنت یا حتی لباس‌های خودشان نداشتند. اما کاترین هاوس در ازای آن چیز شگفت انگیزی برای ارائه دارد، حتی اگر تعداد کمی دقیقاً متوجه شوند که چیست.

یکی از خوانندگان، این کتاب را به عنوان یکی از بهترین کتاب‌ها برای نوجوانان 5 ستاره ارزیابی کرد و گفت: «محیط وحشتناک محوطه دانشگاه را دوست داشتم و از همان ابتدا تحت تأثیر جو و صدا بودم. رمز و راز در حال آشکار شدن هیجان‌انگیز است و سرعت خوبی دارد، اما چیزی که بیش از همه در ذهن من ماند، شخصیت‌پردازی عالی است.»

2.نوزده و هشتاد و چهار (Nineteen Eighty-Four)

تناسب سنی: N/A | شومیز

به عنوان بهترین کتاب برای نوجوانان، شاهکار دیستوپیایی جورج اورول، که برای اولین بار در سال 1945 منتشر شد، رمانی است که به شدت شناخته شده و جذابیت جهانی دارد.

همچنین نشان می‌دهد که محافظت از آزاداندیشی چقدر حیاتی است، به‌ویژه برای خوانندگانی که ذهن‌شان انعطاف‌پذیرتر است. در حال حاضر، کلاسیک اورول بیش از هر زمان دیگری ضروری است.

در حالی که گروه سنی مشخصی برای خواندن این مطلب وجود ندارد، اما در commonsensemedia 66 بررسی از بچه‌ها آن را در سن بالای 14 سال مطالعه می‌کنند، در مقایسه با 17 والدینی که آن را در سن بالای 15 سال قرار داده‌اند.

این کتاب بسیار تأثیرگذار بیش از 57000 رتبه در آمازون دارد و دارای 4.5 از 5 ستاره قوی است.

یکی از خوانندگان گفت: «من برای اولین بار سال 1984 را در اواخر نوجوانی خواندم و صادقانه می‌توانم بگویم که دیدگاه من را نسبت به جهان تغییر داد و من را به سیاست و به طور کلی توجه به اتفاقات جامعه علاقه مند کرد. مضامینی در این کتاب وجود دارد که اکنون به اندازه زمان نگارش آن مرتبط هستند.»

4.همه چیز، همه چیز (Everything, Everything)

تناسب سنی: 14-17 سال | شومیز

همانطور که بهترین کتاب برای نوجوانان وجود دارد، این داستان دلگرم کننده در مورد دختری است که به دنیا حساسیت دارد، عاشق پسر همسایه می شود و همه چیز را برای همه چیز به خطر می اندازد. مدی تمام عمرش را در قفسی که خانه اوست گذراند. او که زندانی بیماری خود است، تنها با دو نفر آشنا می شود: مادر و پرستارش.

او که شیفته زندگی همسایه های همسایه اش شده، شروع به تماشای آنها از نزدیک می کند. او خود را شیفته اولی (پسر همسایه) می بیند و به نظر می رسد که او نیز همین احساس را دارد. این رمان واقعاً همه چیز است، قدرتمند، دلخراش، و بنابراین جذب آن شما را به یکباره بالا می برد و در هم می شکند و پر می کند.

پیام این رمان، زنده بودن یعنی زندگی فراتر از این ترس. کارهایی را انجام دهید که شما را می ترساند، خطر آسیب دیدن را دارید، قلب خود را در آستین خود بپوشید. زیرا اگر واقعاً زنده نیستید، پس زندگی کردن چه فایده ای دارد؟

5.کتاب های واکر “من پاک نمی شوم” (“I will not be erased” walker books)

تناسب سنی: 14+ | شومیز

ایجاد شده توسط gal-dem، مجله برنده جایزه توسط زنان جوان و افراد رنگین پوست غیر باینری. این مجموعه ای عالی از چهارده مقاله شخصی خوب نوشته شده و خنده دار است که زندگی را تأیید می کند. آنها خواننده را به همدلی و یادگیری از نویسندگان دعوت می کنند.

یکی از خوانندگان، که آن را پنج ستاره ارزیابی کرد، گفت: “این عالی است. در یک جلسه آن را بلعید. به شدت آن را توصیه می کنم! این یک کتاب مهم در مورد هویت، تمایلات جنسی، عشق خانوادگی و در مورد بزرگ شدن به عنوان افراد رنگین پوست است. نژادپرستی و انتقام همیشه بزرگتر از قلدرهای شما خواهد بود.”

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا