ورزشی

محبوب ترین ورزش های جهان 2022 :

مردم قهرمانان ورزشی خود را الگوی خود قرار می دهند و اغلب با ستاره های ورزشی و تیم های ورزشی مورد علاقه خود وابستگی عاطفی دارند. مردم در مناطق مختلف جهان ورزش های مورد علاقه متفاوتی دارند. این باعث می شود رتبه بندی ورزش یک کار چالش برانگیز و دشوار باشد. دقیقاً به همین دلیل است که تعیین قابلیت اطمینان و دقت لیست های مختلف ورزشی در آنجا دشوار است.

در اینجا، مهم است که بدانیم دقیقاً منظور ما از اکثر ورزش های محبوب چیست. کلمه «محبوب» می‌تواند به معنای «پربیننده‌ترین ورزش‌ها»، «پربازدیدترین ورزش‌ها» یا «پردرآمدترین ورزش‌ها» باشد. اما صادقانه بگویم، اگر فقط یک یا دو معیار را در نظر بگیریم، رتبه بندی ورزش ها بر اساس محبوبیت غیرمنصفانه است. از این رو تصمیم داریم از 15 معیار مختلف برای رتبه بندی پرطرفدارترین ورزش های جهان استفاده کنیم.

بسکتبال – 2.2 میلیارد دنبال کننده

بسکتبال با حدود 2 تا 3 میلیارد طرفدار در ایالات متحده، کانادا، چین و فیلیپین، سومین ورزش محبوب در جهان است.

بسکتبال ورزشی است که توسط دو تیم پنج نفره در زمینی مستطیلی انجام می شود. هدف این است که یک توپ را از طریق حلقه ای به قطر 18 اینچ (46 سانتی متر) و ارتفاع 10 فوت (3.0 متر) که در هر انتها روی تخته پشتی نصب شده است، شلیک کنید. یک تیم می تواند با شلیک توپ از درون سبد در طول بازی معمولی، یک گل میدانی به ثمر برساند.

اگر بازیکن از خط سه امتیازی سبد را لمس کند یا نزدیکتر به سبد باشد، یک گلوله دو امتیاز برای تیم تیراندازی کسب می کند و اگر بازیکن پشت خط سه امتیازی باشد، سه امتیاز کسب می کند. تیمی که در پایان بازی بیشترین امتیاز را کسب کند برنده است. بسکتبال سومین ورزش پربازیگر و تماشا شده در جهان است.

پایگاه جهانی هواداران و مخاطبان: تعداد طرفداران بسکتبال بین 2 تا 3 میلیارد نفر است. بیشتر طرفداران در ایالات متحده، کانادا، چین، ژاپن و فیلیپین متمرکز هستند.

بیننده در تلویزیون: بسکتبال از بینندگان تلویزیونی بسیار خوبی در ایالات متحده برخوردار است. NBA لیگ ملی بسکتبال ایالات متحده محبوب ترین لیگ در جهان است و میلیون ها هوادار در ایالات متحده و همچنین خارج از ایالات متحده آن را تماشا و دنبال می کنند.

معاملات حقوق تلویزیون: معاملات حقوق تلویزیون برای لیگ های بزرگتر این ورزش می تواند به میلیاردها دلار برسد. در سال 2016، NBA قرارداد حق پخش تلویزیونی را به قیمت خیره کننده 24 میلیارد دلار به مدت 9 سال فروخت. این به حدود 2.6 میلیارد دلار در سال می رسد. خیلی تاثیرگذار است، درست است؟

محبوبیت در اینترنت: وقتی صحبت از جستجوهای اینترنتی به میان می آید، بسکتبالیست ها جزو پرجستجوترین ورزشکاران جهان هستند. آنها در ایالات متحده، چین و سایر کشورهای بسکتبال بازی کننده مانند کانادا، ژاپن و فیلیپین به شدت جستجو می شوند.

حضور در شبکه های اجتماعی: بسکتبال در اینترنت بسیار محبوب است. نام‌های بزرگ‌تر بازی مانند مایکل جردن، لبرون جیمز و کوبی برایانت توسط میلیون‌ها نفر در سراسر جهان دنبال می‌شوند.

تعداد لیگ های حرفه ای در جهان: بسیاری از کشورهای جهان لیگ های حرفه ای بسکتبال دارند. با این حال، NBA تا حد زیادی محبوب ترین است.

میانگین دستمزد ورزشکاران در لیگ های برتر: ستارگان بسکتبال از خوش بازی ترین ورزشکاران جهان هستند. میانگین دستمزد در NBA بیش از 3 میلیون دلار است. اعداد و ارقام در سایر لیگ های بزرگ جهان به این اندازه نیست، اما هنوز هم بسیار پردرآمد هستند.

قراردادهای حمایت مالی: شرکت‌ها در ایالات متحده مشتاق هستند بازیکنان بسکتبال را برای تأیید آنها امضا کنند. تیم های بسکتبال قراردادهایی به ارزش صدها میلیون دلار در NFL امضا می کنند. حتی برخی از بازیکنان می توانند معاملاتی به ارزش میلیون ها دلار از برندهای بزرگ مانند نایک و آدیداس انجام دهند.

تعداد کشورهایی که این ورزش در آنها محبوب است: بسکتبال علیرغم اینکه در ایالات متحده بسیار محبوب است، از محبوبیت در سایر کشورها عقب مانده است. این ورزش در اکثر کشورهای جهان ورزش مهمی نیست. با این حال، این بازی به طور گسترده در بسیاری از کشورها پخش و دنبال می شود.

بزرگترین رقابت: این یک ورزش المپیک است و مسابقات بسکتبال در المپیک یکی از بزرگترین مسابقات این ورزش در جهان است. به غیر از این، جام جهانی بسکتبال یکی دیگر از رقابت های مهم در جهان است.

ارتباط در طول سال: این ورزش در طول سال از سطوح مختلف مرتبط برخوردار است. در طول فصل NFL و فصول دیگر لیگ های بزرگ مانند HEBA A1 یونان و لیگ انجمن بسکتبال چین، این ورزش کاملاً مرتبط و در اخبار است.

برابری جنسیتی: بسکتبال به دلیل ماهیتش یک ورزش کاملاً مردانه است. اگرچه مشارکت زنان وجود دارد، اما بسیار محدود است.

دسترسی به عموم مردم: این ورزش برای عموم مردم کاملاً قابل دسترسی است. می توان آن را در هر جایی بازی کرد زیرا تنها چیزی که نیاز دارد یک توپ و یک سبد است. دادگاه های مناسب در بسیاری از کشورها محدود هستند. اما نوع آزاد این ورزش که می تواند در هر مکانی انجام شود در بین نوجوانان بسیار محبوب است.

تعداد بازیکنان آماتور در جهان: وقتی صحبت از بازیکنان آماتور می شود، بسکتبال از تعداد خوبی از بازیکنان آماتور در سراسر جهان لذت می برد. قابل درک است که این اعداد در کشورهایی که لیگ های بسکتبال بزرگی دارند بالا است. اما اعداد در کشورهای دیگر هنوز بسیار چشمگیر است. مراکز شهری در سراسر جهان، تعداد زیادی بسکتبالیست آماتور دارند.

برجستگی این ورزش در عناوین ورزشی در رسانه های مکتوب و الکترونیک: این ورزش از پوشش و برجستگی بالایی در رسانه های آمریکا، چین، آرژانتین و برخی کشورهای اروپایی برخوردار است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا