متفرقه

مطالعه موسیقی می تواند مغز شما را در چارچوب ذهنی درست قرار دهد

اسپاتیفای، پاندورا، آیتونز و یوتیوب چه مشترکاتی دارند؟ همگی برخی از مکان ‌های مورد علاقه‌ برای شنیدن موسیقی هستند. آیا می‌دانستید که مطالعه با موسیقی مناسب می ‌تواند باعث شود که استرس کمتری داشته باشید، تمرکز بیشتری داشته باشید و به جرات می توان گفت هوشمند تر می شوید.

بیایید با آن روبرو شویم، هیچ کس دوست ندارد درس بخواند. اما چقدر جالب است که موسیقی می تواند همان چیزی باشد که برای سهولت در خواندن کتاب ها به آن نیاز دارید و در عین حال مطالعه شما را پربارتر می کند؟ خیلی باحاله، درسته؟ می خواهید بیشتر بشنوید؟ بنشینید، هدفون خود را بردارید و بیاموزید که چگونه مطالعه با نوع موسیقی مناسب ممکن است چیزی فراتر از موسیقی برای گوش شما باشد. منبع

مزایای تحصیل در رشته موسیقی

آیا شما در حین مطالعه به موسیقی گوش می دهید یا سکوت مطلق را ترجیح می دهید؟ با این حال تحقیقات متعددی ثابت کرده اند که گوش دادن به نوع درست موسیقی می تواند ذهن شما را در حالت مطالعه قرار دهد.

در اینجا به برخی از مزایای تنظیم آهنگ های مناسب اشاره می کنیم:

  • ذهن را آرام کنید
  • افزایش تمرکز
  • حواس پرتی را کاهش دهید
  • بهبود فوکوس
  • بهبود عملکرد در شرایط فشار بالا، مانند اواسط ترم و هفته پایانی

بهترین ژانرها برای مطالعه

موسیقی جهانی است و سلیقه هر کسی متفاوت است. ممکن است در حال حاضر با یک هم اتاقی یا گروهی از دوستانتان آن را تجربه کنید. چیزی که یک نفر را آرام می کند ممکن است دیگری را وادار به کندن موهایش کند. آشنا بنظر رسیدن؟ از آنجایی که همه ما شخصیت ها، ترجیحات موسیقی و حتی عادات مطالعه متفاوتی داریم، احتمالاً از خود می پرسید که کدام نوع موسیقی بهترین است. ما تکالیف را برای شما انجام داده‌ایم (خوش آمدید) با چند ژانر پیشنهادی و نمونه‌هایی از هر کدام که ممکن است به مغز شما در چارچوب ذهنی درست کمک کند.

اثر موسیقی کلاسیک به ریاضیات کمک می کند

قبل از اینکه موسیقی کلاسیک را به عنوان کار خود رد کنید، به احتمال زیاد نام موتسارت، یکی از بزرگ ترین آهنگسازان کلاسیک جهان را شنیده اید، اما آیا نام اثر موتسارت را شنیده اید؟ گروهی از مطالعات نشان داده اند که گوش دادن به موتسارت می تواند باعث ایجاد وقفه ای موقتی در عملکرد استدلال زمانی فضایی شود، که به معنای توانایی تفکر از طریق راه حل های منطقی طولانی تر و انتزاعی تر است. در واقع اثر موتسارت ارتباط چندانی با گوش دادن به موتسارت ندارد و بیشتر به گوش دادن به موسیقی مربوط می شود که بخش خاصی از مغز را فعال می کند. حتی آلبرت اینشتین هم از طرفداران موتسارت بود.

هنگامی که زمان بحران است و در حال سوختن روغن نیمه شب هستید، سعی کنید به موسیقی کلاسیک باروک گوش دهید. آهنگسازانی مانند باخ، ویوالدی و هندل به‌خاطر آهنگ‌های بی‌بیت خود که 60 بیت در دقیقه تشکیل شده‌اند، شهرت دارند. مطالعات نشان داد افرادی که به موسیقی با 60 ضربه در دقیقه گوش می‌دادند، کاهش چشمگیری در استرس و افزایش حس آرامش داشتند.

در اینجا به برخی از مزایای گوش دادن به موسیقی کلاسیک اشاره می کنیم:

  • بهبود نمرات آزمون
  • زمان یادگیری را کاهش می دهد
  • بهبود خلاقیت و وضوح
  • ادغام هر دو طرف مغز برای یادگیری کارآمدتر
  • افزایش نمره آی کیو

صداهای طبیعت – مغز شما را با افزایش تمرکز درگیر نگه می دارد

آیا تا به حال سعی کرده اید در یک اتاق پر سر و صدا مطالعه کنید؟ حداقل می تواند آزار دهنده و خسته کننده باشد. موسیقی آرام بخش صداهای طبیعت مانند آبشار، باران و ساحل دریا، به عنوان مثال، می توانند در پوشاندن نویز سفید بسیار موثر باشند.

در اینجا به برخی فواید یا بررسی موسیقی آرامش بخش صداهای طبیعت می پردازیم:

  • صداهای مزاحم و نویز سفید که می توانند حواس پرت کننده باشند
  • بهبود عملکرد شناختی
  • بهینه سازی تمرکز

آهنگ های بدون متن – انتخاب عالی هنگام خواندن و نوشتن

آخرین چیزی که به آن نیاز دارید این است که هنگام خواندن کتاب های درسی یا نوشتن مقاله، کلمات بیشتری در ذهن تان وجود داشته باشد. گوش دادن به آهنگ ها بدون متن یک راه عالی برای تمرکز بدون حواس پرتی است.

برایان هنکس موسیقی الکترونیک را برای مطالعه جدی و تمرکز عمیق انتخاب کرد.

این آلبوم به طور خاص برای استراحت مسافران مضطرب در فرودگاه ها طراحی شده است.همچنین به عنوان یک ابزار موثر در زمان مطالعه جدی و تمرکز عمیق نشان داده شده است.

ایجاد یک لیست پخش

ممکن است واضح به نظر برسد، اما تحقیقات نشان داده است که وقتی به موسیقی و صداهایی که از آنها لذت نمی برید گوش می دهید، عملکرد مغز کاهش می یابد و تمرکز و تمرکز را دشوار می کند. بنابراین، حتما موسیقی و صداهایی را انتخاب کنید که شما را خوشحال می کند. در اینجا چند نکته برای ایجاد لیست پخش وجود دارد:

  • لیست پخش خود را از قبل ایجاد کنید تا هر چند دقیقه دنبال آهنگ جدید نباشید.
  • فهرست پخش خود را در حدود ۴۰ تا ۵۰ دقیقه نگه دارید. این یک یادآوری عالی برای استراحت در زمان مطالعه است، به علاوه به شما کمک می کند جلسات مطالعه خود را برای رسیدن به سطح تمرکز عالی برنامه ریزی کنید.
  • از گوش دادن به رادیو خودداری کنید. گفتگوی بین شخصیت های رادیویی و تبلیغات باعث حواس پرتی می شوند.
  • رادیو را خاموش کنید. گوش دادن به موسیقی در سطح متوسط بهتر است.

در تمامی علوم از جمله یادگیری زبان های مختلف، پزشکی، ریاضیات، کامپیوتر و… نیاز به یادگیری قواعد و دستورات است. در موسیقی نیز یک فرد برای خواندن و فهمیدن کتاب ها و مقالات موسیقی، باید تئوری موسیقی را یاد بگیرد.

نکات یادگیری تئوری موسیقی

  • شرکت در کلاس های آنلاین
  • شرکت در کلاس های حضوری
  • خواندن کتاب درباره موسیقی

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا