فرهنگی و هنری

معرفی کتاب های خواندنی و جدید برای بزرگسالان

1. شما باید مرا در یک تاج ببینید اثر لیا جانسون

داستان این کتاب درباره لیز لایتی است. او می خواهد برای ادامه تحصیل به ایندیانا برود اما کمک های مالی مدرسه به اوقطع می شود و تمام رویاهای آن به باد می رود. در این بین او متوجه می شود که پادشاه و ملکه به کسی که در مسابقه دو برنده شود بورسیه تحصیلی می دهند بنابراین او در مسابقه شرکت می کند در این روند متوجه می‌شود که یکی از دختران دیگر مسابقه، مک، او را دوست دارد.

2. چگونه مون فوئنتز عاشق کیهان شد اثر راکل واسکز گیلیلند

مون در حال رفتن به تور است که توسط اتوبوسی پر از اینفلوئنسرها احاطه شده است. برای روشن بودن، او برخلاف خواهر دوقلویش که یکی از عزیزان شبکه های اجتماعی و مطمئناً فرزند مورد علاقه مادر آزارگرشان است، به عنوان یک “دختر فروشنده” حضور دارد. او به عنوان کسی که همیشه در پس‌زمینه پنهان بوده است، انتظار ندارد هیچ چیز مهمی تغییر کند. اما پس از آن در قدم زدن سانتیاگو، رفیق و دشمن جدید او، و در کنار تنفر متقابل آنها به جذابیت تبدیل شد – و درامی که می توان از یک تور اینفلوئنسر انتظار داشت – به درک جدیدی از اینکه او کیست و چه کسی می تواند باشد، می رسد.

3. تقسیم ناپذیر اثر دانیل المان

وقتی دو مامور ICE برای درخواست پا می آیند، ترس های اولیه متئو و خواهرش سوفی – مبنی بر اینکه والدینشان ممکن است اخراج شوند – دوباره به سطح می آیند. متئو یک روز از مدرسه برمی گردد و متوجه می شود که والدینش توسط افسران مهاجرت گرفته شده اند و او نه تنها باید از سوفی مراقبت کند که منتظر است تا سرنوشت والدینش را بداند، بلکه باید با سؤالاتی در مورد هویت خود در کشوری که رد می کند روبرو شود. خانواده اش.

4. I’ll Be the One اثر لیلا لی

Skye Shin به تازگی وارد یک مسابقه تلویزیونی بین المللی شده است که به دنبال ستاره بعدی کی پاپ است. صدای فوق‌العاده‌اش او را در بخش خوانندگی مسابقه به ارمغان می‌آورد، و علی‌رغم آنچه مادرش به او گفته است – که دختران چاق نباید برقصند، که نباید توجه خود را به خود جلب کنند – حرکات باورنکردنی او او را وارد رقص می‌کند. بخش اما مادرش تنها کسی نیست که اسکای باید بر استانداردهای چاق هراسی اش غلبه کند تا بتواند اولین ستاره کی پاپ جهان شود.

آن را از Bookshop یا از Indie محلی خود از طریق Indiebound دریافت کنید. همچنین می توانید نسخه کتاب صوتی را از طریق Libro.fm امتحان کنید.

5. همه چیزهایی که هرگز نمی دانستیم اثر لیارا تامانی

کارلی و رکس در ثانیه ای که چشمانشان به زمین بسکتبال برخورد کرد، به هم وصل شدند. از طریق هر دوی آنها ستاره های در حال ظهور در تیم های مربوطه خود، کارلی با طلاق والدینش دست و پنجه نرم می کند، در حالی که رکس همچنان در غم مادرش است. رکس در جستجوی عشق است و کارلی در جستجوی آینده. و ارتباط آنها ممکن است برای غلبه بر مقدار اسرار اطراف آنها کافی نباشد.

6. Felix Ever After اثر Kacen Callender

فلیکس لاو هرگز عاشق نبوده است، اما او به شدت می خواهد که باشد. هنگامی که در یک برنامه تابستانی برای هنر است، او شروع به دریافت پیام های ترنس هراسی ناشناس از یک همکلاسی خود می کند و به سرعت برای انتقام از مقصر احتمالی برنامه ریزی می کند. اما نقشه گربه ماهی او به هم می خورد و او را در یک مثلث شبه عشقی فرو می برد و او را مجبور می کند تا با رابطه اش با خودش روبرو شود.

7. Clap When You Land اثر الیزابت آسودو

کامینو تابستان‌ها زمانی که پدرش در جمهوری دومینیکن به ملاقات او می‌رود زندگی می‌کند، اما هواپیمای او هرگز نمی‌رسد. یاهایرا در شهر نیویورک است، جایی که او را به دفتر مدیر فراخوانده اند تا با مادرش و خبر مرگ پدرش در سانحه هوایی روبرو شود. تا به حال، دختران از یکدیگر خبر نداشتند، اما اکنون مجبور شده اند با واقعیت جدیدی روبرو شوند.

8. تاریکی گوشه شما اثر دزموند هال

این اولین نمایش الکتریکی به دنبال فرانکی گرین است که در نهایت بلیط خروج از جامائیکا را در قالب یک نامه بورسیه دریافت می کند. اما پس از تیراندازی به پدرش، او باید با عمو جو معامله کند: فرانکی مادام العمر به باند جو می‌پیوندد و جو برای واردات مواد مخدری که پدرش را نجات می‌دهد، بودجه می‌گیرد.

9. ما سزاوار بناهای یادبود اثر جاس هاموندز هستیم

سال آخر تغییرات غیرمنتظره ای را برای اوری به ارمغان می آورد، یعنی به شکل انتقال از دی سی به خانه مادربزرگ بیمار لاعلاج او، ماما لتی، جورجیا. با افزایش تنش در وضعیت زندگی آنها – درام گذشته بین مامان و مامان لتی که هیچ کدام درباره آن صحبت نمی کنند – اوری به سیمون، همسایه همسایه و جید، دختر برجسته ترین خانواده شهر نزدیک تر می شود. با بسیاری از حقایق پنهان در زیر سطح – اتفاقی که بین زنان در زندگی اوری افتاد، قتل حل نشده مادر جید، تاریخ نژادپرستانه شهر – او باید تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد روابط ظریفی را که شروع به ایجاد آن کرده است، از بین ببرد. گشودن دفن گذشته

همواره تاریخ بخش مهی  از آموزش و یادگیری است اما اغلب تاریخ دربرگیرنده داستان سفید پوستان و ثروتمندان و قدرتمندان است. این کتاب متفاوت است و روایتگر داستانی در قرن بیستم است که در طی آن تلاش ها و رشادت های یک نوجوان سیاهپوست را برای آزادی و مبارزه با رژیم سرکوبگر را نشان می دهد.

10. ما آزاد نیستیم توسط Traci Chee

چهارده نوجوان از جاپان تاون، سانفرانسیسکو، زمانی که آنهایی که اصالتاً ژاپنی دارند به اردوگاه‌های اسارت انداخته می‌شوند، زندگی‌شان از هم می‌پاشد. اگرچه آنها با هم در اردوگاه توپاز در یوتا شروع می کنند، اما در چند مکان مختلف از هم جدا می شوند – برخی به ارتش می پیوندند، برخی به اردوگاه دیگری نقل مکان می کنند، و برخی اجازه دارند در جای دیگری مستقر شوند. این 14 صدا (که در قالب‌های مختلف گفته می‌شوند) به دنبال سفرهای خود شامل عدم اطمینان، خشم، ترس، خانواده، دوستان و عشق، داستانی از تاریخ ایالات متحده را روایت می‌کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا