فرهنگی و هنری

معرفی 5 نماد شناخته شده

چرا نمادها در طراحی گرافیک مهم هستند؟

نمادگرایی یا نشانه‌شناسی که در محافل فنی شناخته می‌شود، نقش مهمی در ارتباطات انسانی ایفا می‌کند، زیرا مردم دائماً به دنبال معنای عمیق‌تر هستند. چه در ستارگان باشد، چه در دیوار غار کشیده شده باشد و چه در جدیدترین محتوای بصری، ما از طریق استفاده و تفسیر نشانه ها، چنین معنایی را به ارتباطات خود اضافه می کنیم.

از آنجایی که ما به دنبال معنا در هر چیزی در اطراف خود هستیم، هر چیزی می تواند به یک نماد تبدیل شود تا زمانی که مردم آن را به معنایی غیر از تعریف تحت اللفظی آن تفسیر کنند. با این حال، برخی از نمادها چنان در حوزه فرهنگی ما جا افتاده اند که معنایی تقریباً جهانی دارند. از این گذشته، چه کسی فوراً جغد را با خرد، کبوتر را با صلح یا رز قرمز را با عاشقانه پیوند نمی دهد؟

چه طراح، چه فیلمساز یا نویسنده باشید، همه افراد ارتباطی باید برای انتقال پیام به نمادگرایی متوسل شوند. برای کمک به شما در ایجاد محتوای معنادار که تداعی های مناسبی را در بین مخاطبان شما ایجاد می کند، در اینجا 40 نماد وجود دارد که همه داستان نویسان باید با آنها آشنا باشند

1.Owl (جغد)

استفاده از جغد به عنوان نماد امروزه مانند همیشه محبوب است: آنها را در همه جا می بینید، از لوازم جانبی و لباس گرفته تا طراحی داخلی و دکوراسیون خانه. اما محبوبیت این نماد چیز جدیدی نیست.

محبوبیت تاریخی آن به عنوان نماد نیز به این دلیل است که یک جغد همیشه آتنا، الهه یونانی دانش را همراهی می کرد. در فرهنگ های بومیان آمریکا، جغد به عنوان موجودی شب در نظر گرفته می شود، و بنابراین با ماوراء طبیعی و حتی مرگ مرتبط است.

از آنجایی که جغدها معمولاً شب زنده داری هستند، اغلب به عنوان موجوداتی مرموز و حتی جادویی دیده می شوند که در تاریکی زندگی می کنند و از آن بیرون می آیند. اروپاییان در قرون وسطی حتی معتقد بودند که این موجودات ممکن است جادوگران در لباس مبدل باشند. به همین ترتیب، فرهنگ های آفریقای غربی و بومیان استرالیا، جغد را پیام آور اسرار و همراهی جادوگران می دانستند.

در یک پیام بصری مانند یک لوگو یا طرح، می توان از جغد برای نشان دادن خرد، هوش یا درسی که باید یاد گرفت استفاده کرد.

2.Rose (رُز)

چه کسی رُز قرمز را با عشق و عاشقانه مرتبط نمی کند؟ از این گذشته، به طور گسترده در فیلم، هنر و ادبیات به عنوان بازنمایی این مفاهیم استفاده می شود. و هیچ چیز نمی گوید، “دوستت دارم”، مانند هدیه ای از یک گل رز قرمز. این ارتباط نیز چیز جدیدی نیست. رومی ها این گل را به عنوان نماد الهه عشق خود، زهره و یونانیان این نماد را با الهه عشق، آفرودیت مرتبط می دانستند.

بسته به زمینه، گل رز می تواند نشانه های دیگری نیز باشد. برای کاتولیک ها، گل رز نشان دهنده مریم باکره و تسبیح است. در جنگ رزها، مجموعه ای از نبردها بین دو خانواده که آرزوی تاج و تخت را دارند، این نماد نشان دهنده ملت انگلستان است.

3.Fire (آتش)

آتش به عنوان یک عنصر حیاتی در توسعه تمدن در تاریخ بشریت، به طور گسترده به عنوان نمادی با معانی متعدد دیده می شود: شعله می تواند به معنای خرد و دانش باشد، در حالی که آتش خروشان اغلب برای نماد ترس، درد، خشم، مجازات استفاده می شود. ، ویرانی و حتی مرگ. چنین انجمن هایی احتمالاً به روزهای اولیه بشریت بازمی گردد.

به هر حال، قبل از اینکه انسان ها راه هایی برای مهار صحیح این عنصر پیدا کنند، آتش نیرویی بود که می توانست به سرعت سکونتگاه های اولیه را از بین ببرد. پس آتش فرمان به ترس داد. هنوز هم امروزه، مناطق خشکسالی در معرض آتش سوزی هایی هستند که نمی توان به اندازه کافی کنترل کرد. اکنون نیز شاهد مبارزه در غرب آمریکا هستیم.

از سوی دیگر، آتش همچنین می تواند نشان دهنده تولد دوباره و تجدید باشد، مانند نمونه ققنوس، پرنده ای افسانه ای که خود را مشتعل می کند و از خاکستر خود بیرون می آید. همچنین می تواند نمادی از شعله ور شدن شور از درون باشد.

هشداری برای کسانی که به فکر استفاده از نماد در هر نوع محتوایی هستند: هنگام ایجاد پیام بصری خود، زمینه را در نظر داشته باشید. برای مثال، در حالی که شعله شمع ممکن است به عنوان نماینده دانش دیده شود، آتش خروشان ممکن است به عنوان تخریب، قضاوت و خطر تفسیر شود. از طرف دیگر، زدن ذغال‌های دودنده برای شعله‌ور کردن مجدد شعله، به طور دقیق‌تر یک شور یا شهوت مشتعل از درون روح را توصیف می‌کند.

4.Arrows (فلش ها)

این نماد ممکن است تیرها و کمان‌هایی را به ذهن متبادر کند، مانند نمونه‌ای که رابین هود و مردان شاد او استفاده می‌کنند، اما این نمادها در دنیای مدرن نیز در همه جا وجود دارند: به مکان‌نما روی صفحه نمایش خود یا فلش‌هایی که در وب‌سایت‌ها می‌بینید فکر کنید تا توجه را جلب کنید. عناصر خاصی روی صفحه نمایش شما همچنین آنها را در بزرگراه ها می بینید، جایی که آنها به شما کمک می کنند تا نگاه شما را هدایت کنند و شما را در مسیر درست هدایت کنند.

در لوگوها، فلش ها اغلب به معنای حرکت، پیشرفت، جاه طلبی و جهت هستند. فلش ها حتی می توانند به عنوان نمادی استفاده شوند که فقط ضمیر ناخودآگاه ما بلافاصله آن را تشخیص می دهد. برای مثال لوگوی معروف FedEx را بررسی کنید. در فضای سفید بین E و X یک فلش به سمت راست پنهان شده است. از آنجایی که از چپ به راست می خوانیم، اشاره به راست به معنای حرکت به جلو است و فلش سرعت است.

5.Flags (پرچم ها)

پرچم ها بسته به زمینه، نمادها و رنگ های مورد استفاده می توانند دارای معانی مختلفی باشند. به عنوان مثال، پرچم رنگین کمان معمولاً با جنبش LGBT مرتبط است. در این میان معمولاً از پرچم های ملی برای برانگیختن حس غرور و میهن پرستی در شهروندان استفاده می شود.

رنگ های استفاده شده در یک بنر می تواند نمادی از انواع مفاهیم باشد، به همین دلیل است که اکثر کشورها پرچم خود را با در نظر گرفتن معانی رنگ ها طراحی کرده اند. به عنوان مثال، قرمز می تواند نشان دهنده از دست دادن خون، شجاعت و انقلاب باشد، در حالی که رنگ سفید معمولاً به معنای عدم خشونت و هماهنگی است. از سوی دیگر، آبی نماد آزادی است، زرد نماد ثروت و سبز معمولاً نشان دهنده کشاورزی و باروری است. پس تصادفی نیست که رایج ترین ترکیب رنگ در پرچم های کشور آبی، قرمز و سفید است. و زرد، قرمز و سبز.

بر اساس کشور مبدا مخاطب، رنگ های پرچم ملی خود را نمادی از میهن پرستی تفسیر می کند. به عنوان مثال، در ایالات متحده، رنگ های قرمز، سفید و آبی نماد غرور ملی هستند. با این حال، یک مخاطب ایتالیایی به قرمز، سبز و سفید واکنش مشابهی نشان خواهد داد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا