موفقیت

چگونه در زندگی موفق باشیم: 3 نکته کارآمد

موفقیت از روش های معمول بسیار سخت است. بسیاری از این نکات در اینجا نه تنها غیرعادی هستند بلکه ناخوشایند نیز هستند. اگر همه آنها را انجام می دادند، هیچ کس بالاتر از دیگران نمی ایستاد.

موفقیت نیاز به یک برنامه مشخص دارد. اما حتی قبل از برنامه، مجموعه‌ای از عادت‌ها را می‌طلبد تا شما را کاملاً متمرکز و ایمن نگه دارد. در غیر این صورت، در عرض چند ماه یا حتی چند هفته از مسیر خود منحرف می شوید.

10 نکته غیرمعمول کارآمد برای موفقیت

این ده نکته به طور قطع در تلاش شما برای خوشبختی و سعادت مفید خواهد بود. موارد زیر را به‌عنوان ده «پیش‌گام» خود ذخیره کنید تا مسیری سریع‌تر به سوی موفقیت داشته باشید:

نکته 1 موفقیت: از طریق خود ارزیابی بی رحمانه پیش بروید

اگر ندانید چقدر دارید، نمی توانید بفهمید که چقدر طول می کشد تا به مقصد برسید.

قبل از اینکه یک قدم برای تدوین یک برنامه موفقیت بردارید، باید ظرفیت و موقعیت فعلی خود را ارزیابی کنید. سپس آن را با مرحله موفقیت نهایی مقایسه کنید. به این میگن تجزیه و تحلیل شکاف.

تجزیه و تحلیل شکاف دو هدف دارد: 1. شناسایی واقعی شکاف ها، 2. اشاره به فرصت ها. پاسخ به سه سوال را می طلبد:

من کجا هستم؟ کجا می خواهم بروم؟ چگونه به آنجا برسم؟

تجزیه و تحلیل شکاف تجزیه و تحلیل SWOT (نقاط قوت، ضعف، فرصت ها، تهدیدها) نیست. فقط بر روی کاستی‌های شما تمرکز می‌کند، و اینکه چگونه از آنها عبور کنید. با خودارزیابی شروع می شود.

خود ارزیابی یک ارزیابی صادقانه از نقاط ضعف فعلی شما توسط خودتان است. این اولین توصیه دقیقی است که باید در مسیر موفقیت خود در زندگی روی آن کار کنید.

خودارزیابی همچنین در مورد این است که بفهمید آیا از توانایی های فعلی خود آگاهی دارید یا خیر. آیا مهارت ها و آموزش های لازم برای رسیدن به اهداف خود را دارید؟

✶ از روش STAR برای ارزیابی عملکرد گذشته خود استفاده کنید. موقعیت یا وظیفه، اقدامی که انجام دادید و نتایجی که به دست آوردید را به طور خلاصه شرح دهید.

این نکته همچنین به شما کمک می کند تا تعادل سالمی را در زندگی شخصی و اجتماعی خود پیدا کنید. شما متوجه می شوید که کدام روابط را حفظ کنید و پرورش دهید و از کدام یک دور شوید. به هر حال، آیا شما مرزهای رابطه دارید؟

نکته 2 موفقیت: برای هر یک از روزهای خود برنامه ریزی کنید، حتی روزهای تعطیل

چند بار می گویید: «نباید وقتم را با این کار تلف می کردم؟» وقتی برای هر روز برنامه ریزی می کنید، دیگر لازم نیست به گذشته نگاه کنید و دوباره آن کلمات را بگویید.

برای اینکه از انجام کارهای غیرمولد خودداری کنید و قبل از زمان خواب به طور موثر به تمام اهداف خرد برسید، هر روز و از قبل برای روز خود برنامه ریزی کنید.

یک روز برنامه ریزی شده به شما آرامش و بهره وری متمرکز می دهد. این به شما کمک می کند تا در انجام وظایف خود بمانید. از فراموش کردن یک کار مهم به دلیل یک روز پرمشغله جلوگیری می کند. یا گیر افتادن در جلسه ای که «برای همیشه» ادامه دارد.

برنامه ریزی روز شما را منظم تر، متمرکزتر و با انگیزه نگه می دارد. برنامه ریزی که در صبح انجام شود، نتیجه را تا عصر به شما می دهد. این بازخورد بهترین انگیزه ای است که می توانید برای روز بعد داشته باشید.

وقتی برنامه ریزی روزتان در طبیعت شما ریشه دوانده و به صورت یک عادت جا افتاده است، بدون زحمت می شود. بنابراین، هر روز صبح آن لیست کارها را بنویسید تا ساختاری به روزتان ببخشید.

یک روز کاری پرمشغله مغز شما را فشرده نگه می دارد و زمانی برای استراحت ندارید. یک برنامه روزانه وظایف را از حافظه شما خارج می کند و آنها را به طور منظم در یادداشت قرار می دهد. وظایف خود را یادداشت کنید و دیگر هرگز استرس نخواهید داشت که به یاد داشته باشید چه کاری را برای آن روز انجام دهید! می توانید از کاغذ یا برنامه (مانند Evernote یا Google Keep) استفاده کنید.

البته، کاری را انجام دهید که دیگران انجام نمی دهند روزهای تعطیل خود را با دقت برنامه ریزی کنید و با جدیت به آن پایبند باشید. از قبل تصمیم بگیرید که چقدر زمان برای فعالیت های اوقات فراغت خود اختصاص می دهید، تا احساس گناه نکنید. مثل بقیه افراد، شما مستحق یک استراحت گاه به گاه هستید اما بر خلاف آنها، شما این کار را با برنامه ریزی انجام می دهید. این به شما یک مزیت می دهد.

نکته موفقیت 3: هنر زیبای تفویض اختیار را بیاموزید

مهم نیست که چقدر زمان خود را سازماندهی می کنید. مواقعی پیش می آید که نمی توانید کل حجم کار را به تنهایی تحمل کنید. وقتی می‌خواهید کارآمدتر باشید، نمی‌توانید عملکرد عالی را در هر یک از وظایف خود داشته باشید.

کلمات شیرین و شیرین بالا را کنار بگذارید. اکنون، این را در نظر بگیرید: افراد را وادار به انجام وظایف زمان‌بر کنید که به موفقیت شما کمک نمی‌کنند. افراد را استخدام کنید یا خدمات آنلاین را استخدام کنید تا این وظایف «بی اهمیت» را برای شما انجام دهند.

اصل اساسی این است که افرادی را بیابید یا استخدام کنید که بتوانید بخش قابل توجهی از وظایف کم اهمیت خود را به آنها محول کنید.

تفویض اختیار یعنی انتقال مسئولیت شما به دیگران و انجام کارها توسط آنها. O. S. Hiner آن را چنین تعریف می کند:

تفویض زمانی صورت می گیرد که شخصی به دیگری این حق را می دهد که از طرف او و به نام او کار انجام دهد و شخص دوم وظیفه یا تعهدی را برای انجام آنچه از او خواسته می شود بپذیرد.

همچنین، لازم نیست روی هر کاری که مردم به شما می‌دهند کار کنید. اگر همیشه مشغول کارهایی باشید که دیگران از شما می خواهند انجام دهید، به سختی زمان با کیفیتی برای اهداف موفقیت خود خواهید داشت.

نکته اصلی این است که کمیت شما را از ارائه کیفیت باز می دارد. بنابراین گاهی اوقات شما چاره دیگری ندارید جز اینکه بخشی از کار خود را به یک تیم یا شخصی که استخدام می کنید واگذار کنید.

این را بدانید: زمانی کارآمدتر می شوید که کار را به فردی بسپارید که بهتر از شما بتواند آن را تکمیل کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا