متفرقه

بررسی رژیم غذایی انعطاف پذیر 2022

رژیم غذایی انعطاف پذیر که بر میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین گیاهی تاکید دارد، انتخابی هوشمندانه و سالم است. یکی از اعضای میزگرد خاطرنشان کرد که این رژیم غذایی “رویکرد خوبی است که می تواند برای کل خانواده موثر باشد.”

رژیم فلکسیتری چیست؟

Flexitarian تشکیل شده از دو عبارت: گیاهخوار و انعطاف پذیر.

از یک دهه پیش این اصطلاح توسط متخصص تغذیه و رژیم غذایی بنام داون جکسون بلاتنر در سال 2009 در کتابی با عنوان “رژیم غذایی انعطاف پذیر: روشی که عمدتاً گیاهخواری است برای کاهش وزن، سالم تر بودن، جلوگیری از بیماری ها و سال ها به زندگی شما” ابداع و منتشر شد.

در این رژیم غذایی با عنوان رژیم غذایی انعطاف پذیر که به آن رژیم نیمه گیاهخواری نیز گفته میشود شما لازم نیست مصرف گوشت را به طور کلی حذف کنید که از مزیت های سلامتی که با گیاه خوار بودن ارتباط دارد بهره مند شوید.شما در این رژیم میتوانید در بیشتر مواقع گیاه خواری کنید ولی در کنار آن نیز از خوردن غذاهایی مثل همبرگر و استیک نیز لذت ببرید. با پیروی از این رژیم که در آن هم گیاه و هم گوشت به میزان کنترل شده مصرف میشود افراد میتواندد هم به طور اصولی وزن کم کنند و هم سلامتی خود را بهبود بخشند، میزان بیماری قلبی، دیابت و سرطان را کاهش دهند و در نتیجه به طور بالقوه عمر طولانی‌تری داشته باشند. و از آنجایی که گوشت مصرفی شما را کاهش می دهد، برای سیاره دوست محسوب می شود. در این روش انواع سطوخودوس موجود است.

بلاتنر می‌گوید امروز، این پیام ثابت است. او می‌گوید: «تمركز همچنان این است: گیاهان بیشتری بخورید و به جای سختگیری در مورد آن انعطاف‌پذیر باشید. فشار بیشتری وجود دارد تا روشن شود که این یک «سبک زندگی» است، نه یک «رژیم غذایی» سنتی.»

دوستی خانوادگی. اعضای خانواده می توانند به راحتی و بدون تغییر و یا بدون تغییر، غذا را با هم بخورند. و گزینه های غذایی برای تمام سنین به اندازه کافی سالم و متعادل هستند.

بودجه پسند. غذاهای این رژیم را به راحتی در یک خواربار فروشی معمولی پیدا می کنید و نیازی به مواد غذایی گران قیمت یا خاص ندارند.

سیاره پسند. رژیم غذایی اثرات زیست محیطی انتخاب غذا را در نظر می گیرد. عمدتاً گیاهی است و/یا غذاها عمدتاً به طور پایدار رشد/تولید می‌شوند.

وگان یا گیاهخواری پسند. دستور العمل ها را می توان به راحتی برای یک رژیم غذایی وگان یا گیاهخواری تغییر داد.

دوستانه بدون گلوتن. دستور العمل ها را می توان به راحتی تغییر داد و همچنان از یک رژیم غذایی بدون گلوتن پیروی کرد

حلال پسند. دستور العمل ها را می توان به راحتی تغییر داد و همچنان از رژیم غذایی پیروی کرد.

کوشر پسند. دستور العمل ها را می توان به راحتی تغییر داد و همچنان از رژیم غذایی پیروی کرد.

کم چرب. این رژیم مصرف متعادل چربی‌های سالم مانند روغن زیتون را تشویق می‌کند و از مصرف چربی‌های ناسالم مانند چربی‌های اشباع شده جلوگیری می‌کند – که کمتر از 30 درصد کل کالری از چربی حاصل می‌شود.

https://salemziba.com/tablet-capsule/metromax-oral-uses-and-more/

این رژیم چگونه کار می کند؟

روی مصرف لوبیا، نخود و تخم مرغ که از پروتئین های غیر گوشتی محسوب میشوند تمرکز بیشتری داشته باشید. انواع اسطوخودوس را مصرف کنید.

این رژیم غذاهایی مانند میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، لبنیات و چاشنی ها را شامل میشود.

طبق این رژیم باید مصرف گوشت را به صورت تدریجی کاهش داده و روزهای بدون مصرف گوشت را در طول هفته بیشتر کنید.

با سرعت آن را دنبال کنید : آرام شدن و پریدن.

تبدیل شدن به یک انعطاف پذیر بیشتر در مورد افزودن گروه های غذایی به رژیم غذایی شما است – نه حذف کردن. به عنوان مثال، ادویه ها غذاها را لذیذتر می کنند.

واهیستا اوسری، متخصص تغذیه، سرآشپز و بنیانگذار To Taste، یک شرکت مشاوره و آموزش تغذیه آشپزی، می گوید: «ادویه ها غذا خوردن را سرگرم کننده می کنند. “غذا بیشتر از کالری و مواد مغذی است – لذت بردن است. هنگام پیروی از هر رژیم غذایی، مهم است که طعم را به آن اضافه کنید تا طعم غذا را خوب کند و پایبندی به رژیم غذایی را افزایش دهد. چاشنی ها مانند ادویه ها و گیاهان نیز غنی از مواد مغذی هستند و مواد مغذی گیاهی برای مبارزه با بیماری ها را فراهم می کنند. این یک برد-برد است.»

نکات قابل اهمیت در رژیم غذایی انعطاف پذیر:

این رژیم از رژیم غذایی های بسیار مغذی به حساب می آید، دارای انعطاف پذیری بالایی می باشد، همیشه در دسترس بوده و کم هزینه است، خطر بیماری دیابت را کاهش می دهد، برای کاهش وزن گزینه بسیار مناسبی است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا