اخبار

خلاصه گزارش های اجرایی از سال 2021

1.نسبتی که هر یک را برای اطلاعات نادرست COVID-19 نگران‌کننده می‌داند – همه بازارها

وقتی صحبت از کانال هایی می شود که از طریق آن اطلاعات نادرست COVID منتشر می شود، متوجه می شویم که بیشترین نگرانی در مورد فیس بوک (28٪) وجود دارد و پس از آن وب سایت ها و برنامه های خبری (17٪)، WhatsApp و سایر برنامه های پیام رسانی (15٪) و موتورهای جستجو قرار دارند. (7%)، توییتر (6%) و یوتیوب (6%). اما ما همچنین تفاوت های عمده کشوری و منطقه ای را می یابیم.

2.نسبتی که هر پلتفرم را برای اطلاعات نادرست COVID-19 بیشتر نگران کننده می داند – همه بازارها

در بسیاری از مناطق جنوبی جهانی – از جمله برزیل، اندونزی، هند، نیجریه و آفریقای جنوبی – برنامه‌های پیام‌رسانی مانند WhatsApp بیشترین نگرانی را به خود جلب می‌کنند. ماهیت بسته و رمزگذاری شده این شبکه می تواند شناسایی و مقابله با اطلاعات مخرب را برای حقیقت شناسان و دیگران دشوارتر کند. در مقابل، در بریتانیا و ایالات متحده، فیس بوک به عنوان نگرانی اصلی در نظر گرفته می شود و توییتر به عنوان مهم ترین شبکه بعدی شناخته می شود. فیس بوک همچنین نگرانی اصلی در فیلیپین و تایلند است که در آن بستر اصلی برای اخبار است.

3.نسبتی که هر پلتفرم را بیشتر نگران کننده برای اطلاعات نادرست COVID-19 می داند

با توجه به این نتایج، تعجب آور نیست که دریابیم کسانی که از رسانه های اجتماعی یا برنامه های پیام رسانی بیشتر برای اخبار استفاده می کنند (کاربران اصلی) در مقایسه با غیرکاربران، احتمال بیشتری دارد که بگویند در معرض اطلاعات نادرست درباره ویروس کرونا قرار گرفته اند (63%). 45٪ – و همچنین در مورد موضوعات دیگر مانند سیاست. این گروه ها همچنین تمایل کمتری به اخبار دارند و به طور بالقوه آنها را برای باور روایات جایگزین یا توطئه بازتر می کند.

4.برنامه های پیام رسان به رشد خود ادامه می دهند. TikTok و Telegram خود را نشان می دهند

در هفت سال گذشته، ما ترکیب متغیر شبکه‌های اجتماعی (الف) را برای هر هدفی و (ب) برای اخبار دنبال می‌کنیم. نمودارهای زیر تصویر کلی 12 کشوری را که از سال 2014 ردیابی کرده‌ایم نشان می‌دهد. YouTube اکنون از نظر استفاده برای هر هدفی با فیس‌بوک مطابقت دارد و در هشت سال گذشته 9pp اضافه کرده است. استفاده از واتس اپ (52 درصد) در مدت مشابه سه برابر شده و اینستاگرام پنج برابر شده است، اگرچه به نظر می رسد که در حال کاهش است. TikTok و برنامه پیام‌رسان تلگرام به سرعت در حال رشد هستند – بخش آخر تغییر مداوم به شبکه‌های خصوصی بیشتر

5.نسبتی که در هفته گذشته از هر شبکه اجتماعی برای هر هدفی استفاده کرد

در سراسر این 12 کشور، حدود دو سوم (66٪) اکنون از یک یا چند شبکه اجتماعی یا برنامه پیام رسانی برای مصرف، اشتراک گذاری یا بحث در مورد اخبار استفاده می کنند. اما ترکیب شبکه ها به طور قابل توجهی در طول زمان تغییر کرده است. فیس بوک در سال گذشته به طور قابل توجهی کمتر مرتبط شده است، در حالی که واتس اپ، اینستاگرام، تیک تاک و تلگرام همچنان مورد توجه اخبار بیشتری قرار گرفته اند.

6.نسبتی که در هفته گذشته از هر شبکه اجتماعی برای اخبار استفاده کرد

همانطور که قبلاً اشاره شد، ما الگوهای مختلف استفاده را در جنوب جهانی پیدا کردیم، با اتکای بیشتر به YouTube در آسیا و تمرکز بیشتر بر WhatsApp و Instagram در آمریکای لاتین و آفریقا. استفاده از تلگرام در برخی کشورها در سال گذشته دو برابر شده است و در نیجریه 23 درصد، در مالزی 20 درصد و در اندونزی 18 درصد برای اخبار استفاده می شود.

7.دروازه ها و واسطه ها

از نظر نقاط دسترسی، عادات همچنان بیشتر توزیع می‌شوند – زیرا اولویت‌های «جوان‌تر» برای رسانه‌های اجتماعی و جستجو جریان اصلی‌تر می‌شوند. در تمام کشورها، فقط یک چهارم (25%) ترجیح می‌دهند سفرهای خبری خود را با یک وب‌سایت یا برنامه شروع کنند – کاهش سه درصدی نسبت به سال گذشته و کاهش هفت درصدی نسبت به سال 2018. افراد زیر 35 سال ارتباط ضعیف‌تری با وب‌سایت‌ها/برنامه‌ها دارند. (18%) و به احتمال زیاد ترجیح می دهند به اخبار از طریق رسانه های اجتماعی دسترسی داشته باشند (34%).

8.نسبتی که می گوید هر کدام راه اصلی آنها برای دریافت اخبار آنلاین بر اساس سن است

این گرایش‌ها به سمت تجمیع و دروازه‌های اجتماعی بی‌رحمانه هستند، به نظر می‌رسد تحت تأثیر COVID-19 قرار نگرفته‌اند، و توضیح می‌دهند که چرا مذاکره با ناشران بر سر پول (مانند استرالیا، فرانسه، بریتانیا) بسیار حیاتی است. گروه‌های جوان قرار نیست پلتفرم‌ها و جمع‌آوری‌هایی را که راهی سریع و راحت برای بررسی اخبار ارائه می‌دهند کنار بگذارند، اما بسیاری از ناشران از ترتیب فعلی که در بیشتر موارد شامل ارائه محتوا در ازای دسترسی به مخاطبان است، ناراضی هستند. آنها استدلال می‌کنند که این رویکرد، به‌ویژه برای گزارش‌های اصلی گران‌قیمت، ناپایدار است و در صورت لزوم با میانجی‌گری دولت‌ها، شرایط بهتری را می‌طلبند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا