متفرقه

رعایت نکات ساده بهداشتی برای داشتن سبک زندگی سالم در زندگی روزمره

برای دستیابی به پتانسیل کامل سفر سلامتی و تناسب اندام خود، اصول اولیه زیر را در نظر داشته و به آن ها پایبند باشید. مصرف شیرخشک برای چاقی و بدنسازی

به بدن و ساعت بیولوژیکی خود گوش دهید

بدن شما باهوش است و با توجه به عملکرد کلی خود، بازخورد منظمی را به ذهن شما ارسال می کند. پس از فکر کردن به نحوه زندگی سالم دست بردارید و شروع به گوش دادن به بدن خود کنید. بهترین پزشک لیپوساکشن تهران

در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

  • وعده های غذایی را به موقع بخورید داشتن برنامه برای همه چیز مهم است و وعده های غذایی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. سعی کنید وعده های غذایی را به موقع بخورید.
  • فقط هنگام گرسنگی غذا بخورید. اگر گرسنه نیستید. نخور. به شکمت گوش کن اگر کمتر گرسنه هستید یا خیلی گرسنه هستید، مطابق آن غذا بخورید. به بدنت گوش کن
  • پرخوری نکنید افراط در هر چیزی بد است. پرخوری باعث مشکلات روده می شود و سفر سلامتی و تناسب اندام شما را مختل می کند. سعی کنید وعده های غذایی خود را درست قبل از سیر شدن تمام کنید. پس از شروع غذا خوردن، 20 دقیقه طول می کشد تا احساس سیری کنید. معده شما شروع به ترشح هورمون های سیری می کند و به مغز شما پیام می دهد که در 15 تا 20 دقیقه سیر می شویم.
  • با وعده های غذایی خود ارتباط برقرار کنید. آهسته غذا بخورید و غذای خود را به درستی بجوید و برای خوردن وعده های غذایی خود وقت بگذارید. هنگام غذا خوردن حواس خود را با تلویزیون یا تلفن همراه پرت نکنید. روی غذایی که می خورید تمرکز کنید و با آن ارتباط برقرار کنید.
  • کنترل وعده های غذایی یک روش موثر برای تناسب اندام است. می توانید غذای مورد علاقه خود را با سرو قسمتی از آن در بشقاب خود بخورید. همیشه خوب است که روی آنچه می خورید کنترل داشته باشید.
  • وعده های غذایی خود را در طول روز پخش کنید. توصیه می‌شود از فاصله‌های طولانی بین وعده‌های غذایی پرهیز کنید و مصرف غذا را به ۴ تا ۵ وعده غذایی مانند صبحانه، میان‌وعده میان‌روز، ناهار، میان‌وعده عصرانه و شام تقسیم کنید تا کوره‌تان روشن و روشن بماند. این باعث تبدیل غذا به انرژی به طور منظم می شود. پرخوری باعث می شود انرژی اضافی به شکل گلیکوژن در بدن ذخیره شود که باعث افزایش وزن و تجمع چربی در شکم می شود.
  • برای سلامتی و تناسب اندام بهتر شام خود را زود تمام کنید. با نزدیک شدن به شب، سوخت و ساز بدن ما کاهش می یابد تا بدن شما برای استراحت آماده شود. اگر حداقل 2 تا 3 ساعت قبل از خواب شام را زود تمام کنید، مطمئن شوید که غذا را قبل از خواب می سوزانید. این باعث می شود وزن شما کنترل شود و روده شما سالم بماند. اگر تا زمان خواب دوباره گرسنه شدید، یک میان وعده سالم مانند یک مشت آجیل، شیر زردچوبه، ماست یا کره بادام زمینی با نان قهوه ای میل کنید.
  • صبحانه را مانند پادشاه، ناهار را مانند شاهزاده و شام را مانند فقیر میل کنید. اولین وعده غذایی روز متابولیسم شما را شعله ور می کند و بدن شما را برای روزهای سخت آماده می کند. این نیاز به صبحانه خوب دارد. شام باید سبک باشد تا با نزدیک شدن به عصرها با متابولیسم مختل به راحتی هضم شود. تماشای این قانون قطعا برای سلامتی شما مفید خواهد بود.
  • بعد از شام یک مایل پیاده روی کنید، بعد از ناهار کمی استراحت کنید. این ضرب المثل دوران پیری قطعاً امتحان خود را پس داده است. سعی کنید بعد از شام فعال باشید، در حالی که خواب زیبایی بعد از ناهار برای 20 ذهن، برای سلامت روحی و جسمی شما معجزه می کند.
  • زود بخوابید و زود بیدار شوید. بله، یعنی زود خوابیدن و زود برخاستن، انسان را سالم، ثروتمند و عاقل می کند.
  • روزهای استراحت داشته باشید هر از چند گاهی روزهای استراحت مناسبی داشته باشید و اجازه دهید بدنتان آرام شود، ریکاوری کند و با گذشت روزها قوی‌تر شود. به بدنت گوش کن اگر استرس داشته باشید، انجام تمرینات ورزشی یا ورزش بسیار ضرر دارد تا فایده. به بدن خود با روزهای استراحت کامل پاداش دهید.

روی داشتن یک زندگی فعال تمرکز کنید

فعالیت بدنی را جزئی از سبک زندگی خود قرار دهید، مانند ورزش، رقص، دویدن، ورزشگاه، یوگا یا هر چیزی که به شما علاقه دارد و در عین حال از ثبات خود اطمینان حاصل کنید.

به تغییر تمرین خود ادامه دهید تا از این یکنواختی جلوگیری کنید. یک روال تمرینی یکنواخت نه تنها منجر به بی حوصلگی می شود، بلکه انجام دادن یک کار یکسان ممکن است شما را در فلات تناسب اندام قرار دهد. هنگامی که تمرینات مشابه را به طور مکرر انجام می دهید، عضلات شما به سرعت با حرکات تکراری سازگار می شوند و باعث توقف ناخواسته پیشرفت شما می شود. اگر از تمرینات وزنه برداری روزانه یا دویدن بی پایان روی تردمیل حوصله ندارید، به کلاس های ایروبیک، اسپینینگ یا تمرینات عملکردی بپیوندید.

روی تمرینات کاربردی تمرکز کنید. تمرینات تناسب اندام عملکردی عضلات شما را آموزش می دهد تا با هم کار کنند و آنها را برای کارهای روزانه که ممکن است در خانه، محل کار یا در ورزش انجام دهید، آماده می کنند. آنها معنای بیشتری در زندگی روزمره شما دارند.

آسانسور و پله برقی را رها کنید و به جای آن از پله ها برای حفظ سطح فعالیت خود استفاده کنید.

خود را وزن کنید و سلامتی و تناسب اندام خود را به طور منظم ارزیابی کنید تا به سلامت خود ضربه بزنید و در صورت عبور از خطوط مداخله کنید. همه باید روی یک ترازو سرمایه گذاری کنند و در عین حال مطمئن شوند که به طور منظم خود را وزن کرده و وزن خود را کنترل می کنند. خرید یک ساعت هوشمند با ویژگی های ضربان قلب نیز ایده خوبی برای ردیابی سلامت کلی و تناسب اندام شما از نظر سطح فعالیت، ضربان قلب در حالت استراحت، الگوهای خواب و غیره است.

استرس را کنترل کنید

اگر به این فکر می کنید که چگونه یک سبک زندگی سالم داشته باشید، استرس خود را کنترل کنید. استرس روانی پیشروی اکثر مشکلات سلامتی است، بنابراین بر سلامت روان تمرکز کنید و شاد و آرام باشید. استرس به احتمال زیاد باعث افزایش وزن یا تضعیف سلامتی می شود به گونه ای که حتی نمی توانید تصور کنید. مقابله با استرس فیزیکی نیز مهم است و با استراحت و خواب مناسب می توان آن را برطرف کرد. همچنین می ‌توانید ماساژ بدن یا آب‌ درمانی را در فواصل منظم برای دستیابی به هماهنگی ذهنی و جسمی انجام دهید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا