متفرقه

روش ساده ی نگهداری از لپتاپ

اگر می خواهید تا حد امکان از لپ تاپ خود استفاده کنید، باید همیشه این وظیفه های ضروری تعمیر و نگهداری را دنبال کنید. این نکات به شما کمک می کند عمر رایانه را افزایش دهید، اما در مورد هر برند لپ تاپ موجود نیز کاربرد دارند. فهمیدن گرافیک کامپیوتر

نرم افزار و سیستم عامل خود را به روز کنید

این یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید برای طول عمر و امنیت سیستم خود انجام دهید. و به درستی چنین است – در غیر این صورت، اگر رایانه خود توسط ویروس ها گرفتار شده بود، نمی توانید سال ها زندگی را از بین ببرید. روش تغییر شماره اینستاگرام

به دلیل اینکه هکرها و مجرمان سایبری تا چه حد می توانند سرسخت باشند، توسعه دهندگان نرم افزار و سخت افزار دائماً به روز رسانی هایی را منتشر می کنند تا امنیت سیستم های خود را تا حد امکان پایدار نگه دارند. اگرچه ممکن است اینجا و آنجا یک به روز رسانی ناخوشایند وجود داشته باشد، اما نباید از وصله های امنیتی اجتناب کرد.

حتی سیستم‌عامل‌های قدیمی‌تر یا قدیمی‌تر نیز تمایل دارند این به‌روزرسانی‌ها را دریافت کنند، بنابراین اگر تصمیم دارید از «نسخه‌های ویژگی» صرفنظر کنید، همچنان برای وصله‌های خود وقت بگذارید. حیاتی است

برای به روز رسانی در ویندوز 10، روی نماد ویندوز در گوشه سمت چپ پایین دسکتاپ کلیک کنید، روی تنظیمات کلیک کنید و روی Update & Security کلیک کنید. آخرین به روز رسانی ها و وصله های موجود برای سیستم خود را در این منو خواهید دید.

در مک، برنامه App Store را باز کنید و از نوار کناری سمت چپ روی Updates کلیک کنید. این به‌روزرسانی‌های موجود را که Mac شما قادر به دانلود آن است، نمایش می‌دهد.

سیستم خود را با به روز رسانی ها به روز نگه دارید و در طول زمان متوجه مشکلات بسیار کمتری در سیستم خود خواهید شد. این یکی از قوی‌ترین دفاع‌ها در برابر سوء استفاده‌های امنیتی رایج است، و منظم ماندن می‌تواند به شما کمک کند از تأثیرگذاری تهدیدات در حال ظهور روی سیستم خود جلوگیری کنید.

با کمک ویندوز یا macOS، دسکتاپ خود را شلوغ کنید

دسکتاپ نامرتب زشت است. هیچ کس نمی تواند با آن بحث کند. تمیز کردن دسکتاپ شما نیاز به دانش کمی دارد. مطمئناً، می‌توانید روی نمادها کلیک کنید و آن‌ها را بکشید تا زمانی که چیزی شبیه به نظم داشته باشید، اما این می‌تواند وقتتان را از روزتان بگیرد – و احتمالاً کارهای بهتری نسبت به کمانچه زدن با ماوس برای یک ساعت دارید.

خوشبختانه، ویندوز و macOS برخی از گزینه های سازماندهی خودکار برای دسکتاپ مربوطه خود دارند.

در ویندوز، با صفحه لمسی یا ماوس خود روی تصویر زمینه دسکتاپ خود کلیک راست کنید. بعد، ماوس را روی گزینه مرتب سازی بر اساس نگه دارید و نام، اندازه، نوع فایل یا تاریخ اصلاح را انتخاب کنید. با انتخاب نام شروع کنید زیرا نمادهای شما را حروف الفبا می کند. هنگامی که روی این کلیک کنید، نمادهای شما به طور مرتب در یک ردیف چیده می‌شوند – برای انتخاب و انتخاب برنامه‌هایی که باقی می‌مانند و برنامه‌هایی که می‌روند عالی است.

در مک، تنها کاری که باید انجام دهید این است که کلیک راست کنید یا دستور+ کلیک کنید و باید یک گزینه منو را ببینید که می گوید Clean Up. با کلیک بر روی آن آیکون های روی دسکتاپ شما به طور خودکار سازماندهی مجدد می شوند.

اگر وقتی کلیک راست می‌کنید، Clean Up را نمی‌بینید، ممکن است سیستم شما از قبل برای سازماندهی نمادها به روش دیگری پیکربندی شده باشد. برای بررسی، روی دسکتاپ کلیک کنید و View را از نوار منو انتخاب کنید، سپس مرتب سازی بر اساس و سپس روش سازماندهی دلخواه خود را انتخاب کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد سفارشی کردن پاکسازی خود، اینجا را کلیک کنید تا راهنمای پشتیبانی اپل در این مورد می تواند شما را از طریق گزینه های جایگزین مانند Stacks و تغییر اندازه نمادهای شما راهنمایی کند.

صفحه و صفحه کلید خود را تمیز کنید (البته با ابزار مناسب!)

اکنون که جنبه دیجیتالی رایانه شما را مرتب کردیم، وقت آن است که نگاهی به خود سخت افزار بیندازیم. غفلت از تمیز کردن منظم رایانه شما می تواند باعث افزایش طول عمر سیستم شما شود. تصور کنید چند خرده، سلول پوست و تکه‌های کثیفی به کیبورد شما راه پیدا می‌کنند.

حالا تصور کنید که این همه کثیفی در طول سالها جمع شده است. عکس زیبایی نیست

شما می توانید با سرمایه گذاری در برخی از محصولات پاک کننده کامپیوتر ایمن از تجمع کثیفی و کثیفی جلوگیری کنید. این آیتم ها برای کار با سیستم شما طراحی شده اند و به گونه ای ساخته شده اند که شما به طور تصادفی به اجزای حساس آن آسیب نرسانید.

برای صفحه نمایش شما، بهترین گزینه دستمال مرطوب صفحه نمایش از قبل مرطوب شده است. این موارد حاوی مقدار مطمئنی از رطوبت هستند که به صفحه نمایش شما آسیب نمی رساند و می تواند به افزایش شفافیت نمایشگر شما کمک کند.

دستمال مرطوب پاک کننده لنز برند CareTouch را امتحان کنید. در ابتدا برای عینک طراحی شده بودند، اما راهی مطمئن برای درخشان کردن صفحه نمایش لپ تاپ شما هستند. بعلاوه، آنها را می توان با خیال راحت در گوشی های هوشمند و تبلت ها استفاده کرد.

کیم از دستمال مرطوب صفحه نمایش الکترونیکی Windex استفاده می کند که برای درخشندگی بدون رگه عالی هستند.

در مورد صفحه کلید خود، باید با احتیاط قدم بردارید. گیر کردن بی مورد چیزی مانند گیره کاغذ در فضای بین کلیدها می تواند مکانیسم های حساسی را که باعث کارکرد آن چیز می شود، از بین ببرد. بهترین راه حل استفاده از یک “لمس نامرئی” است که زباله ها را بدون تماس فیزیکی با آنها از بین می برد. شما به یک قوطی هوای فشرده یا “هوای کنسرو شده” که گاهی اوقات به آن گفته می شود نیاز دارید.

این کپسول‌های اکسیژن تحت فشار برای تمیز کردن رایانه‌ها عالی هستند و برای سال‌ها مورد اعتماد متخصصان فناوری اطلاعات هستند. به سادگی قوطی را در یک زاویه کمی نزدیک ناحیه آسیب دیده قرار دهید و اسپری کنید.

یک انفجار کوچک اما قدرتمند هوا خرده‌ها و گرد و غبار را حتی از کوچک‌ترین فضاها بیرون می‌کشد. در مورد بهترین مارک هوای قشرده شده، ما Dust-Off را توصیه می کنیم – یک مارک با عمر طولانی با شهرت قابل اعتماد برای هوای فشرده با کیفیت. برای اطمینان از حداکثر ایمنی، دستورالعمل های روی قوطی را دنبال کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا