متفرقه

معرفی سیستم عامل کروم

سیستم عامل کروم

سیستم عامل کروم گوگل با ویندوز و مک او اس متفاوت است. بر اساس مرورگر کروم، این پلتفرم در ابتدا بر برنامه های مبتنی بر وب و مقرون به صرفه بودن تمرکز داشت. در حالی که مورد دوم هنوز صادق است، سیستم عامل کروم در طول سال ها تکامل یافته است تا از نرم افزارهای سنتی دسکتاپ و برنامه های تلفن همراه، مشابه رقبای خود، پشتیبانی کند.

سیستم عامل کروم به کروم بوک ها قدرت می دهد. این دستگاه‌ها معمولاً به دلیل نیازهای سخت‌افزاری پایین‌تر، مقرون به صرفه‌تر از رایانه‌های شخصی مبتنی بر ویندوز و مک‌بوک‌ها هستند. آنها برای مدارس و سایر موسسات و مشتریانی که فقط به یک لپ تاپ برای مرور رسانه های اجتماعی و خرید آنلاین نیاز دارند ایده آل هستند.

با این حال، امروزه انتخاب‌های سخت‌افزاری نیز بسیار متنوع‌تر از گذشته هستند، با پیشنهادات قدرتمندی مانند Pixelbook Go که عملکرد و ظاهری بسیار شبیه به لپ‌تاپ‌های Windows و MacOS درجه یک دارند. حتی گزینه های 2 در 1 مانند HP Chromebook x360 14 نیز وجود دارد.

به طور کلی، سیستم عامل کروم امروز سریعتر و همه کاره تر از همیشه است. پایه و اساس آن هنوز وب محور است، اما این پلتفرم اکنون از Google Play و برنامه های اندروید پشتیبانی می کند و در صورت داشتن گوشی اندروید، آن را تبدیل به یک همراه ایده آل برای نوت بوک می کند. حتی iMessage اپل را تقلید می‌کند و به دارندگان Chromebook اجازه می‌دهد بدون برداشتن تلفن از لپ‌تاپ خود پیامک ارسال کنند.

علاوه بر این، سیستم عامل کروم از لینوکس پشتیبانی می‌کند و پلتفرم را به روی نرم‌افزارهای دسکتاپ سنتی مانند GIMP و Steam باز می‌کند. اشکال این است که کتابخانه به اندازه ویندوز یا حتی MacOS متنوع نیست و پشتیبانی لینوکس هنوز در مرحله بتا است. با این حال، بلوغ سیستم عامل کروم ثابت کرده است که یک رقیب قوی در بازاری است که عمدتاً تحت تسلط ویندوز است.

به طور کلی، اگر سیستم عامل کروم برای آنچه در یک لپ‌تاپ نیاز دارید مطابقت داشته باشد، می‌توانید با استفاده از Chromebook در پول خود صرفه‌جویی کنید.

انواع لپ تاپ

چندین دسته لپ تاپ وجود دارد که با در نظر گرفتن کاربرد یا مخاطب خاصی تولید می شوند. هنگام خرید لپ‌تاپ، تصمیم بگیرید که اساساً قصد دارید از لپ‌تاپ برای چه چیزی استفاده کنید و به دنبال دسته‌ای باشید که با آن علایق همسو باشد. در اینجا چند دسته کلی و چند مورد دلخواه ما برای هر کدام آورده شده است.

سطح ورودی (500 دلار یا کمتر)

لپ‌تاپ‌ها می‌توانند گران باشند، اما سازندگان می‌دانند که همه نمی‌توانند یک دستگاه 2000 دلاری بخرند. خریدارانی که برای اساسی ترین اهداف به لپ تاپ نیاز دارند و می خواهند در هزینه خود صرفه جویی کنند، می توانند لپ تاپ های عالی با قیمت 500 دلار یا کمتر پیدا کنند.

به طور کلی، لپ تاپ های مقرون به صرفه برای افرادی ایده آل هستند که ممکن است اطلاعات زیادی در مورد رایانه نداشته باشند و به سادگی دستگاهی می خواهند که بتواند وظایف استاندارد را انجام دهد. آن‌ها با وجود قیمت پایین، با ساختار مناسب و صفحه‌کلیدها و تاچ‌پدهای معقول از نظر ارگونومی، ساخته شده‌اند تا دوام بیاورند.

این لپ‌تاپ‌ها معمولاً از نظر سخت‌افزاری سبک هستند، به این معنی که شما مقدار زیادی رم یا گرافیک با کارایی بالا پیدا نمی‌کنید، که باعث می‌شود برای بازی‌های AAA یا باز نگه داشتن صدها برگه مرورگر ایده‌آل نباشند. آنها قادر به عملکرد مناسب نیستند، فقط محدود به آنچه می توانید در مقایسه با مدل های با قیمت بالاتر انجام دهید.

این دسته‌ای است که کروم‌بوک‌ها در آن برتری دارند، زیرا برخی از ویژگی‌های جذاب‌تر لپ‌تاپ‌های Windows و MacOS را حذف می‌کنند، اما گزینه‌هایی از ویندوز نیز وجود دارد. لپ تاپ MacOS با قیمت کمتر از 500 دلار پیدا نخواهید کرد.

جریان اصلی (500-1500 دلار)

این محدوده قیمت مسلماً از نظر قیمت مناسب برای دلار شما بهترین است. این لپ تاپ ها واقعا عالی هستند. سخت‌افزار داخلی بسیار بهتری نسبت به پیشنهادات سطح ابتدایی دریافت می‌کنید، اما به قیمت ویژگی‌های ممتاز، تراشه‌های گرافیکی پرقدرت و مواد شیک.

این واقعیت که این بخش یک نقطه شیرین برای صنعت است به این معنی است که شما انتخاب های زیادی دارید. لپ‌تاپ‌هایی با نمایشگرهای عالی، لپ‌تاپ‌هایی با پردازنده‌های قدرتمند، لپ‌تاپ‌های زیبا، و لپ‌تاپ‌هایی که سبک و قابل حمل با عمر باتری عالی هستند، وجود دارند. ممکن است سیستمی پیدا نکنید که هر یک از آن جعبه ها را علامت بزند، اما بهترین لپ تاپ های زیر 1000 دلار از موارد مورد علاقه ما هستند. این همان جایی است که ارزان‌ترین دستگاه MacOS خود، MacBook Air M1 سطح پایه را نیز پیدا خواهید کرد.

حق بیمه (1500 دلار به بالا)

این براکت حاوی برخی از بهترین لپ‌تاپ‌هایی است که امروزه می‌توانید بخرید. با کمی پول بیشتر، عمر باتری بیشتر، عملکرد بهتر از سخت افزار داخلی قدرتمندتر، نمایشگرهای بزرگتر و با وضوح بالاتر و در کل کیفیت ساخت بهتر به دست می آورید. اگر کمی بیشتر از کاربران قدرتمند هستید و می توانید آن را بپردازید، این کلاس لپ تاپ هایی است که باید بیشتر در نظر بگیرید.

با وجود هزینه های متورم دسته لپ تاپ های پریمیوم، هنوز انتخاب های زیادی وجود دارد. می‌توانید لپ‌تاپ‌های ستاره‌ای را به شکل ۱۳ اینچی با قدرت محاسباتی و گزینه‌های ارتباطی فراوان انتخاب کنید. اگر به بازی های جانبی یا تولید محتوا علاقه دارید، می خواهید از یک لپ تاپ 15 اینچی با پردازنده هشت هسته ای (یا بیشتر) و یک کارت گرافیک اختصاصی استفاده کنید.

این دسته حتی شامل لپ‌تاپ مورد علاقه ما در چند سال گذشته، Dell XPS 13 است. اگر چیزی کمی سنگین‌تر و با قابلیت تولید محتوا می‌خواهید، Dell XPS 15 نیز ارزش بررسی دارد. برای گیمرها، Razer Blade 14 یکی از بهترین لپ‌تاپ‌هایی است که برای عملکرد بسیار قابل حمل با آن مواجه شده‌ایم، در حالی که Lenovo ThinkPad X1 Extreme قدرت واقعی را در یک شاسی بسیار مقاوم و قابل ارتقا ارائه می‌کند.

اگر از طرفداران اپل هستید، ما یک MacBook Air M1 کاملاً پیکربندی شده را توصیه می کنیم. MacBook Pro نیز یک گزینه است، اما منحصراً برای حرفه ای های خلاق و کاربران قدرتمند است و قیمت بالایی دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا