فرهنگی و هنری

نمادهای شانس در جهان

برخی از نمادها مواردی در اشکال مختلف هستند در حالی که برخی دیگر رنگی هستند. بنابراین، چه شما یک شبدر چهار برگ حمل کنید یا یک طلسم فیل، اعتقاد بر این است که این طلسمات محافظت، رفاه، سلامتی، خرد و یا دفع شر را فراهم می کند.

نمادهای موفق باشید از سراسر جهان

شمارش تعداد نمادهای خوش شانسی از فرهنگ های مختلف دشوار است زیرا در برخی فرهنگ ها، طلسم های مختلف توسط جوامع مختلف استفاده می شود. بنابراین، چه شما یک کلکسیونر هستید یا می خواهید چیزی را پیدا کنید که برای شما مفید باشد، در اینجا چند نماد خوش شانسی از فرهنگ های مختلف آورده شده است:

  • Gris-Gris (جمهوری غنا)

گریس گریس از غنا آمد اما به لوئیزیانای ایالات متحده رسید. گفته می شود که این طلسم شانس را حفظ می کند و شر را دفع می کند. اما وقتی به آمریکای شمالی رسید، از این طلسم برای حفظ سلامتی، جذب عشق و پول و حتی توقف شایعات استفاده شد. گریس گریس قبلاً تصاویری از خدایان یا عروسک ها بود اما به کیسه های کوچک پر از چیزهایی تبدیل شده است که نشان دهنده آتش، آب، بخور و نمک است. عناصر باید به تعداد فرد باشد که از 13 تجاوز نکند.

  • Hamsa (خاورمیانه و اسرائیل)

دست همسا که گاهی خمسه نامیده می شود، معمولاً توسط مسلمانان و یهودیان برای خوش شانسی استفاده می شود. نماد خوش شانسی را می توان با دست رو به پایین یا بالا به عنوان محافظت در برابر انرژی منفی حمل کرد. اعتقاد بر این است که دست همسا برای کاربر شادی می آورد. بسته به جامعه و فرهنگ کاربر، جذابیت معانی مختلفی دارد. حمسه در زبان عبری به معنای عدد پنج و نماد پنج کتاب تورات است – تثنیه، اعداد، لاویان، خروج و پیدایش. در اسلام نمایانگر پنج رکن اسلام است. همسا چشمی به دست دارد که همه چیز را می بیند و صاحبش را زیر نظر دارد.

  • نعل اسبی (ایالات متحده آمریکا)

این تنها در ایالات متحده نیست که در آن نعل اسب یک نماد معمول برای خوش شانسی است. شما می توانید نعل اسب را در شمایل نگاری مصری و هنر اسلامی بیابید. برای افراد خرافاتی، آویزان کردن نعل اسب بر درب اصلی شما شانس و محافظت را برای خانه شما به ارمغان می آورد. در حالی که برخی نعل اسب را با نقاط پایین آویزان می کنند، بسیاری معتقدند که نقاط باید بالا باشند. معانی متصل به جهت نعل اسب هر دو مثبت است. با پایین آمدن امتیاز، هر فردی که از زیر آن رد می شود با اقبال می بارید. با بالا رفتن امتیازها، نعل اسبی موفق می شود و موفق می شود.

  • Jin Chan (چین)

جین چان یک وزغ طلایی است که یک طلسم فنگ شویی است. این نماد موفقیت و شانس است. جین چان فقط سه پا دارد اما روی تعداد زیادی سکه می نشیند. یک سکه نیز در دهان خود حمل می کند.

  • بودای خندان (تایلند و هند)

درست مانند فیل، بودای خندان توسط بسیاری از فرهنگ ها در سراسر جهان استفاده می شود. این یک ویژگی غالب در زندگی بسیاری از تایلندی ها و هندوها است که نماد را نشان دهنده فراوانی و شادی می دانند، زیرا بودای خندان همیشه شاد است. برای اینکه شانس بیاورید، باید نگرش مثبت داشته باشید و شکم بودا را هر روز بمالید. نوع ثروتی که برای مردم به ارمغان می آورد به وسایلی که بودا حمل می کند و وضعیت آن بستگی دارد.

  • Maneki Neko (ژاپن)

کودکان و بزرگسالانی که مانکی نکو را می بینند، به طور معمول حرکت تکان دادن پنجه آن را تقلید می کنند. در زبان ژاپنی مانکی به معنای اشاره کردن است در حالی که نکو به معنای گربه است. دو نسخه از maneki neko وجود دارد. اگر پنجه چپ مجسمه گربه بلند شود، قرار است مشتریان و تجارت خوبی را برای صاحبان جذب کند. اگر پنجه مناسب باشد، مانکی نکو گفته می شود که رفاه و پول را جذب می کند.

رنگ مجسمه گربه معنای آن را مشخص می کند. Calico برای شانس بسیار خوب است در حالی که سبز برای سلامتی است. سیاه به معنای محافظت و سفید برای شادی است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا