فرهنگی و هنری

چگونه یک کتاب بنویسیم؟

1. ایده کتاب خود را در قالب یک مقدمه 1 جمله ای بنویسید

گام بعدی برای گرفتن ایده و تبدیل آن به کتاب این است که ایده خود را در یک مقدمه تک جمله ای خلاصه کنید. و در ابتدا کتاب های دیگر را مطالعه کنید تا متوجه شوید ایده ها چگونه به ذهن نویسندگان رسیده اند. در مورد اینکه کتاب را از کجا تهیه کنید در اینجا بیشتر بخوانید.

اما صبر کنید، پیش فرض چیست؟

یک مقدمه کل ایده کتاب شما را به یک جمله تقطیر می کند. این جمله پایه و اساس تمام تلاش های نویسندگی شما می شود و حتی در روند انتشار نیز مفید خواهد بود.

پیش فرض شما همچنین مهم ترین بخش پیشنهاد کتاب است، بنابراین یک پیش فرض خوب در واقع می تواند به شما در انتشار کمک کند.

نمونه ای از فرضیه کتاب چیست

در اینجا نمونه‌ای از پیش‌فرض غیرداستانی از کتاب من به نام «ساختار نوشتار» است، که نیم‌دوجین پاسخ از سوی عوامل دریافت کرد.

The Write Structure از روش برنده جایزه The Write Practice (thewritepractice.com) استفاده می کند تا به نویسندگان خلاق نشان دهد که چگونه بهترین رمان ها، خاطرات، داستان های کوتاه یا فیلمنامه های خود را با پیروی از اصول ساختار داستانی که صدها سال توسط نویسندگان استفاده شده و آموزش داده شده اند بنویسند.

هر مقدمه کتاب غیرداستانی باید شامل سه عنصر زیر باشد:

مشکل. مشکلی که کتاب قصد حل آن را دارد (در این مورد، چگونه یک رمان، خاطره، داستان کوتاه یا فیلمنامه خوب بنویسیم)

یک شخص. چه کسی راه حل آن مشکل را به اشتراک می گذارد، به عنوان مثال. شما

یک راه حل. فرآیند منحصر به فرد شما برای حل آن مشکل چیست؟

با ساده کردن کتاب خود به یک جمله، پایه ای قوی و قابل دستیابی برای کل کتاب خود ایجاد می کنید. این مرحله ساده نه تنها در طول فرآیند نوشتن به شما کمک می کند، بلکه در طول فرآیند انتشار نیز به شما کمک می کند، که در ادامه در مورد آن بیشتر صحبت خواهیم کرد. برای نوشتن کتاب اگر فن بیان و دایره لغات شما بالاتر باشد موفق تر خواهید بود. به اطلاعات بیشتر مراجعه کنید تا از جزئیات کلاس های فن بیان و سخنوری بیشتر مطلع شوید.

برای نوشتن فرضیه خود آماده اید؟ برای آسان‌تر کردن کار، یک الگوی کاربرگ رایگان داریم که شما را در نوشتن یک فرضیه قابل انتشار راهنمایی می‌کند: کاربرگ را از اینجا دانلود کنید.

یا یک نسخه از Write Planner ما دریافت کنید و یک ابزار فیزیکی برای راهنمایی شما در فرآیند نوشتن داشته باشید. برنامه ریز را اینجا بررسی کنید.

2. مسیر انتشار خود را انتخاب کنید

هنگامی که شما در حال نوشتن آثار غیرداستانی هستید، باید مسیر انتشار خود را زودتر از نویسندگان خلاق انتخاب کنید، زیرا اغلب کتاب‌های غیرداستانی قبل از نوشتن توسط ناشران انتخاب می‌شوند.

در واقع، اگر کتاب خود را قبل از انتشار آنها تمام کرده باشید، از نظر ناشران و نمایندگان سنتی یک پرچم قرمز است. آنها می خواهند ابتدا یک پیشنهاد کتاب را ببینند و در شکل دادن به کتاب نقش داشته باشند.

این بدان معناست که اگر شما در حال نوشتن داستان‌های غیرداستانی هستید و می‌خواهید به صورت سنتی منتشر شوید، قبل از اینکه کتاب خود را بنویسید، باید یک پیشنهاد کتاب بنویسید.

با این حال، اگر در حال نوشتن خاطرات هستید، ممکن است لازم باشد قبل از انتشار کتاب، نوشتن آن را تمام کنید. خاطرات در یک منطقه خاکستری در دنیای نشر وجود دارد، با خاطرات متمرکز بر خودیاری بیشتر که نیاز به پیشنهاد دارند، و خاطرات خلاقانه‌تر که بیشتر شبیه یک رمان هستند، جایی که نویسنده ابتدا آنها را به پایان می‌رساند.

کدام مسیر انتشار برای شما مناسب است؟ در اینجا دو الزام اصلی برای انتشار سنتی برای کتاب‌های غیرداستانی وجود دارد:

سکو. آیا در این تاپیک اختیاری دارید؟ آیا از طریق رسانه های اجتماعی، اسپیکینگ، پادکست، یوتیوب، لیست ایمیل یا پلتفرم دیگری با حداقل 10000 نفر دنبال کننده دارید؟

یک ایده آزمایش شده با جذابیت بازار انبوه. آیا ایده شما با پلتفرم شما مطابقت دارد؟ آیا جذابیت بازار انبوه دارد؟

اگر نمی‌توانید به هر دوی این سؤال‌ها «بله» پاسخ دهید، ممکن است پس از تکمیل کتاب خود به انتشار خود، کار با یک دستگاه چاپ کوچک یا مطبوعات ترکیبی فکر کنید. یا برای ساختن پلتفرم و مخاطبان خود از کتاب خود فاصله بگیرید، شاید با ساختن یک وب سایت نویسنده و راه اندازی یک وبلاگ.

ممکن است از خود بپرسید که در این مرحله نیز چگونه می‌توانید یک پیشنهاد کتاب بنویسید؟

پیشنهادات کتاب در بین نویسندگان و ناشران متفاوت است، اما در اینجا برخی از مؤلفه های اصلی آورده شده است:

1- مقدمه جمله (به بالا مراجعه کنید)

خلاصه 2-4 پاراگراف

طرح کلی (فهرست مطالب)

لحن و سبک نوشتن

توضیحات پلت فرم و اطلاعات بازاریابی

2-3 فصل نمونه

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، راهنمای عالی جین فریدمن در مورد نحوه نوشتن پیشنهاد کتاب را بررسی کنید. همچنین کتاب ها و رمان های مختلف را هم مطالعه کنید. اطلاعات کامل

اکنون، هنگامی که مسیر انتشار خود را انتخاب کردید و آماده شروع نوشتن یک کتاب کامل هستید، در واقع چگونه آن را به پایان می رسانید؟ گام‌های بعدی فقط تضمین می‌کنند که به پایان کتابتان برسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا