1

بسیاری از اوقات، ما به عنوان والدین، یادگیری را برای فرزندانمان بیش از حد پیچیده می کنیم. قطعاً آموزش رسمی، سفرهای میدانی و درس های هدایت شده ارزش دارد. اما، دادن وقت آزاد به فرزندتان برای بازی های تخیلی در واقع یکی از بهترین راه ها برای حمایت از یادگیری و خلاقیت است! گن بعد از زایمان

1. انتظارات مناسب سن داشته باشید

اگر کودک زیر 1 سال دارید، می توانید حدود 5 دقیقه زمان بازی مستقل داشته باشید. در 12 ماهگی به 15 دقیقه، سپس در 18 ماهگی به 20 دقیقه و در سن 2 سالگی به 30 دقیقه می رسد.

بنابراین وقتی کودک 1 ساله شما فقط 12 دقیقه به تنهایی دوام می آورد، صبور باشید. هرچه بیشتر مهارت بازی کردن را به تنهایی تمرین کنند، بهتر خواهند شد. طرز تهیه حریره بادام بدون شیر

2. بازی مستقل را عادی کنید، نه یک مجازات.

برای آنها توقع داشته باشید که خودشان بازی کنند. به آرامی برای آنها توضیح دهید که مادران و باباها گاهی اوقات با بچه هایشان بازی می کنند و سپس بچه ها خودشان بازی می کنند در حالی که مامان ها و باباها کارشان را انجام می دهند. بازی کردن “شغل” یک بچه است در حالی که مادران و باباها کارهای دیگری برای انجام دادن دارند.

صحبت کردن در مورد بازی مستقل با بچه ها به عادی سازی آن برای آنها کمک می کند و باعث می شود که بیشتر شبیه به سرگرمی و کمتر شبیه به تنبیه باشد.

3. شخصیت و زبان عشق کودک خود را بشناسید.

زبان عشق شوهرم زمان با کیفیت است. یادم می‌آید که مادرش به من می‌گفت که وقتی او بچه بود، تا زمانی که در همان اتاق او بود، خودش خوب بازی می‌کرد.

زبان عشق دختر دومم لمس فیزیکی است. متوجه شدم که او به استراحت های دوره ای برای در آغوش گرفتن و در آغوش گرفتن یا خزیدن در آغوش من برای خواندن کتاب با هم نیاز دارد.

درک شخصیت منحصربه‌فرد و زبان عشق فرزندتان، چگونگی بازی او و میزان تعاملی که ممکن است در سفر به سوی بازی مستقل از شما نیاز داشته باشد، روشن می‌کند.

من شما را تشویق می کنم که بچه های خود را با یکدیگر مقایسه نکنید. نیازهای آنها متفاوت است. شخصیت آنها متفاوت است. ترتیب تولد آنها متفاوت است. بعضی از بچه ها به طور طبیعی تمایل دارند خودشان بازی کنند. عالیه! بچه های دیگر برای یادگیری این مهارت به کمک نیاز دارند. با آنها صبور باشید.

4. به آنها کمک کنید تا شروع کنند.

بیشتر بچه ها برای اینکه خودشان بازی کنند به کمی کمک نیاز دارند. اما این بدان معنا نیست که شما باید فعالیت های زیادی برای آنها داشته باشید.

در عوض، سعی کنید به آنها ایده بدهید، به آنها کمک کنید تا فعالیت خود را راه اندازی کنند و مطمئن شوید که منابعی برای شروع دارند. (همیشه مجبور نیستید این کار را انجام دهید، اما در طول فرآیند یادگیری، می تواند کمک زیادی کند.)

برای بچه های کوچکتر (زیر 3 سال) …

چند دقیقه با آنها بازی کنید تا زمانی که در بازی غرق شوند، سپس به آرامی خود را بردارید، اما نزدیک بمانید.

اگر متوجه شدید که کودکتان به محض این که بازی را متوقف کردید، این کار را امتحان کنید: چند ثانیه با او بازی کنید، سپس چند ثانیه دور شوید، سپس برگردید و چند ثانیه بازی کنید. این توقع را برای آنها ایجاد می کند که شما هنوز در اطراف هستید و درگیر هستید. می‌توانید این دوره‌های زمانی دور شدن را طولانی‌تر و طولانی‌تر کنید تا زمانی که کودکتان راحت بازی کند.

برای بچه های بزرگتر (سن 3+)…

به جای اینکه فقط به آنها یک فعالیت بدهید، به آنها کمک کنید ایده خلاقانه ای را شروع کنند. در اینجا چند ایده جالب برای الهام بخشیدن به بازی تخیلی وجود دارد:

روز در باغ وحش

در نهایت می توانید از مجموعه غول پیکری از حیوانات عروسکی که فرزندانتان دارند استفاده کنید! بگذارید حیوانات مشابه را کنار هم بگذارند و یک باغ وحش ایجاد کنند! آنها می توانند از صندلی، سبد یا هر چیزی که می خواهند به عنوان “قفس” استفاده کنند. آنها حتی می توانند یک باجه بلیط در ورودی ایجاد کنند و از این بلیط های باغ وحش قابل چاپ رایگان که من ایجاد کردم استفاده کنند!

صحنه‌های اقیانوسی را در تلویزیون خود روشن کنید، حوله‌ها و اسباب‌بازی‌های ساحلی را بیرون بیاورید و به بچه‌هایتان اجازه دهید ساحل بسازند! اگر یک پتوی آبی/سبز دارید، این می تواند آب باشد و یک ملحفه یا پتوی قهوه ای رنگ می تواند شن باشد. آنها حتی می توانند یک پیک نیک از میان وعده ها را بسته بندی کنند و آنها را به ساحل ببرند!

صبح کریسمس/تولد

چه کسی صبح کریسمس را دوست ندارد؟ یکی از بازی های مورد علاقه بچه های من کریسمس است. من فقط یک رول کاغذ بسته بندی کریسمس به آنها می دهم (معمولاً کاغذی که قدیمی تر است، زیاد استفاده نشده است یا من آن را دوست ندارم)، چند نوار و قیچی مخصوص بچه ها و به آنها اجازه می دهم اسباب بازی های خود را بپیچند و بازی کنند. صبح کریسمس (اگر درخت کریسمس کوچکی دارید که خارج کردن آن از انبار خیلی سخت نیست، جایزه دارید.) یکی دیگر از انواع آن، بازی تولد است!

آژانس فرزندخواندگی حیوانات

برای یک سال تولد دخترم، ما میزبان یک مهمانی با موضوع فرزندخواندگی حیوانات بودیم و موفقیت بزرگی بود! برخی از دوستان او هنوز در مورد میزان لذت آنها صحبت می کنند. بهترین بخش این است که انجام آن بسیار آسان است! از آنها بخواهید حیوانات عروسکی یا اسباب بازی خود را بیرون بیاورند. سپس، «ایستگاه‌هایی» را برای آن‌ها ایجاد کنید (یا به خواهر یا برادر بزرگ‌تر اجازه دهید ایستگاه‌ها را ایجاد کند) مانند ایستگاه نظافت، ایستگاه تغذیه، ایستگاه معاینه پزشکی، و مکانی برای امضای گواهی فرزندخواندگی حیوان خانگی خود!

کمپوت اتاق نشیمن

از یک چادر پاپ بیرون بیایید یا برای این چادر قلعه بسازید. روی تلویزیون آتش بگذارید و/یا یک موسیقی متن چوبی پخش کنید تا حال و هوا را تنظیم کنید. بچه‌های شما می‌توانند با یک کوله پشتی پر از وسایل خانه را «کاوش» کنند، عروسک‌های سایه‌ای با چراغ قوه درست کنند، مارشمالوهای وانمودی (یا واقعی) را روی آتشی تقلبی کباب کنند و لذت ببرند!

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید