اخبار

خلاصه اخبار اجرایی 2021

پرداخت برای اخبار و تغییر به درآمد خواننده

سال گذشته همچنین شاهد بودیم که روزنامه‌نگاری با کیفیت بیشتری پشت سرگذاشته شده است، زیرا ناشران چاپی و دیجیتالی به اشتراک، عضویت و کمک‌های مالی روی می‌آورند تا اتکای خود به تبلیغات را کاهش دهند – که همچنان به صورت آنلاین عمدتاً به گوگل و فیس‌بوک می‌رود. El País در اسپانیا، El Tiempo در کلمبیا، و News 24 در آفریقای جنوبی از جمله کسانی هستند که سفرهای پرداخت خود را در بحبوحه همه‌گیری آغاز کرده‌اند.

پیشرفت کلی کند باقی می ماند. در 20 کشوری که ناشران به طور فعال اشتراک های دیجیتالی را تحت فشار قرار داده اند – و ما از سال 2016 آنها را ردیابی کرده ایم – 17٪ می گویند که آنها برای نوعی از اخبار آنلاین در سال گذشته (از طریق اشتراک، کمک مالی، یا یکباره) پرداخت کرده اند. پرداخت). این میزان در سال گذشته دو درصد و نسبت به سال 2016 پنج درصد افزایش داشته است (12 درصد). با وجود این، توجه به این نکته مهم است که اکثریت قریب به اتفاق مصرف کنندگان در این کشورها همچنان در برابر پرداخت هر گونه اخبار آنلاین مقاومت می کنند.

ما بیشترین موفقیت را در تعداد کمی از کشورهای ثروتمند با سابقه طولانی در سطوح بالای اشتراک روزنامه چاپی، مانند نروژ 45 درصد (3+)، سوئد 30 درصد (3+)، سوئیس 17 درصد (4+) و هلند 17٪ (+3). حدود یک پنجم (21%) در حال حاضر حداقل برای یک رسانه آنلاین در ایالات متحده، 20٪ در فنلاند و 13٪ در استرالیا پرداخت می کنند. در مقابل، تنها 9 درصد می گویند که در آلمان و 8 درصد در بریتانیا پرداخت می کنند.

نسبتی که برای هر خبر آنلاین در سال گذشته پرداخت شده است – بازارهای منتخب

نمودار زیر پیشینه بیشتری در مورد توسعه محتوای پولی در برخی از این 20 بازار ارائه می دهد. برای مثال، نشان می‌دهد که چگونه انتخابات تفرقه‌انگیز می‌تواند باعث افزایش اشتراک شود. پس از انتخاب دونالد ترامپ در سال 2016، ما شاهد افزایش اشتراک های جدید در نشریاتی مانند نیویورک تایمز و واشنگتن پست بودیم. پیشرفت در نروژ و سوئد سریعتر بوده است، تا حدی به این دلیل که آنها بازارهای کوچکی هستند که توسط زبان محافظت می شوند، اما همچنین به این دلیل که تعداد محدودی از ناشران متعهد دیجیتال تقریباً همه به دنبال دریافت هزینه برای اخبار آنلاین بوده اند. اخیراً، در سراسر کشورها، ناشران با استفاده از داده‌ها برای هدف قرار دادن مشتریان جدید و پیوند دادن پیام‌ها به اهمیت محتوای قابل اعتماد، دیوارهای پرداخت را اضافه کرده یا سخت‌تر کرده‌اند. این رویکردها ممکن است به افزایش اخیر در کشورهایی مانند سوئیس و هلند کمک کرده باشد. COVID-19 همچنین ممکن است به ارزش درک شده برخی از روزنامه نگاری با کیفیت کمک کرده باشد. اما در کشورهایی مانند فرانسه و بریتانیا، تغییر نرخ سرفصل به سختی انجام شده است، حتی اگر تعداد انگشت شماری از ناشران تعداد مشترکان جدیدی را به ده ها هزار نفر جذب کنند.

برندگان اشتراک در سراسر جهان

امسال از پاسخ دهندگان در تعدادی از کشورها خواستیم به ما بگویند که چه تعداد اشتراک دریافت کرده اند و برای کدام برندهای خبری پول پرداخت کرده اند.

ما قبلاً برجسته کرده‌ایم که یک برنده بیشتر پویا است و امسال نیز داستان مشابهی دارد. بر اساس داده‌های ما، دریافت نیمی از مشترکین در ایالات متحده (45%) برای یکی از نیویورک تایمز، واشنگتن پست یا وال استریت ژورنال پرداخت می‌کنند. در بریتانیا، تایمز، تلگراف و گاردین بیش از نیمی (52٪) از کسانی را تشکیل می دهند که در حال حاضر پرداخت می کنند، در حالی که در فنلاند، ما متوجه شدیم که تقریبا نیمی از مشترکان (48٪) فقط برای یک نشریه، صفحه گسترده هلسینگین سانومت، پرداخت می کنند. . در آلمان، که مدت‌ها بازار رقابتی‌تری با عناوین قوی منطقه‌ای دارد که مخاطبان ملی قابل توجهی را به خود اختصاص داده است، پای به طور مساوی بین طیفی از عناوین ملی، از جمله روزنامه Bild و همچنین روزنامه‌های پرفروش Der Spiegel، Die Zeit تقسیم می‌شود. ، FAZ، و Süddeutsche Zeitung، در حالی که در اسپانیا ترکیبی از عناوین ملی و رسانه های دیجیتال کوچکتر را می یابیم که مدل های عضویت را دنبال می کنند.

یکی از یافته های قابل توجه از نظرسنجی ما در سال جاری تفاوت در مشارکت انتشارات محلی و منطقه ای در سراسر کشورها است. در نروژ، 57 درصد از مشترکان برای یک یا چند رسانه محلی به شکل دیجیتال پرداخت می کنند. این در مقایسه با 23٪ در ایالات متحده، اما فقط 3٪ در بریتانیا است.

سوئد (37٪) و فنلاند (31٪) نیز از انتشارات محلی در میان مشترکان استقبال بالایی دارند. این داده‌ها بینش‌های بسیار بهتری در مورد اینکه چرا سطح اشتراک در کشورهای شمال اروپا و تا حدی در ایالات متحده بسیار بالاتر از جاهای دیگر است – یعنی سهم اخبار محلی و منطقه‌ای – به ما می‌دهد. در کشورهای انگلیسی زبان مانند استرالیا و ایرلند، بخش قابل توجهی از مشترکین را می یابیم که برای عناوین خارجی مانند نیویورک تایمز و تایمز لندن، اغلب با نرخ تخفیف پرداخت می کنند. از نظر جمعیتی، کسانی که اشتراک اخبار آنلاین را دریافت می کنند، ثروتمندتر، تحصیل کرده تر و مسن تر هستند و میانگین سنی آنها از 40 تا 45 سال در اسپانیا تا بالای 55 سال در دانمارک است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا