فرهنگی و هنری

خوش اقبالی در فرهنگ های مختلف

اکثر مردم به شانس اعتقاد دارند و با توجه به فرهنگ یا باور شخصی افراد از یک یا چند نماد خوش شانسی استفاده می کنند. اعتقاد آنها به این نمادهای خوش شانسی را نمی توان نادیده گرفت زیرا از همان دوران جوانی کم و بیش در شخصیت آنها ریشه دوانده است.

نمادهای موفق باشید از سراسر جهان

شمارش تعداد نمادهای خوش شانسی از فرهنگ های مختلف دشوار است زیرا در برخی فرهنگ ها، طلسم های مختلف توسط جوامع مختلف استفاده می شود. بنابراین، چه شما یک کلکسیونر هستید یا می خواهید چیزی را پیدا کنید که برای شما مفید باشد، در اینجا چند نماد خوش شانسی از فرهنگ های مختلف آورده شده است:

  • بلوط (انگلیس)

قبل از اینکه بلوط ها به عنوان یک طلسم خوش شانسی در نظر گرفته شوند، توسط درویدها برای مراسم خود و به عنوان نوعی شناسایی در بین آنها استفاده می شد. بعدها آنها را نمادهای شکوفایی، رشد معنوی و جوانی در نظر گرفتند. سربازان انگلیسی در طول فتح نورمن ها آنها را به عنوان نماد قدرت حمل می کردند.

بلوط به عنوان نماد خوش شانسی برای محافظت از سلامت فرد استفاده می شود. فردی که بلوط را حمل می کند، فرد را از درد، درد و بیماری محافظت می کند. گفته می شود افرادی که قبلاً بیمار هستند به سرعت بهبود می یابند.

  • فلس ماهی کپور (لهستان)

در چندین کشور اروپایی، سرو ماهی کپور برای جشن کریسمس سنتی است. بعد از اینکه غذا خوردند، فلس های ماهی کپور را می گیرند و برای خوش شانسی در کیف پول خود نگه می دارند. آنها را تا کریسمس آینده نگه می دارند. رسم داشتن فلس های کپور برای خوش شانسی در جمهوری چک و اسلواکی نیز رعایت می شود.

  • Cornicello (ایتالیا)

کورنیچلو یک شاخ ایتالیایی است که در زمان های قدیم برای دفع چشم بد استفاده می شد. این سنت هنوز هم امروزه رعایت می شود و توسط زنان باردار و مادران شیرده استفاده می شود. برخی دیگر از آن برای شاد نگه داشتن ازدواج خود استفاده می کنند، زیرا گفته می شود چشم بد روی روابط و ازدواج تأثیر می گذارد.

  • اسب دالا (سوئد)

اسب‌های دالا، که کوتاه‌قد است یا اسب‌های دالکارلیایی را سوئدی‌ها برای گذراندن زمان حک می‌کردند. برای سوئدی ها، اسب ها حیوانات مقدس هستند. اسب دالا نماد وقار و قدرت است و اسب دالا بسیار گران است. مردم اغلب بدون رنگ ها را می خرند و تزئینات را خودشان قرار می دهند. اسب دالا نماد غیر رسمی سوئد است.

  • رویا گیر (ایالات متحده آمریکا)

شکارچی رویایی نماد خوش شانسی برای بومیان آمریکایی Chippewa (Ojibwa) است. اگر مشکل خواب دارید یا مستعد کابوس هستید، بومیان آمریکایی معتقدند که آویزان کردن یک رویاگیر در اتاق خواب شما کابوس ها را به دام می اندازد، اجازه می دهد رویاهای خوب اتفاق بیفتد و موفق باشید. می گویند کابوس هایی که خواب آور گرفتار می کند صبح از بین می رود.

  • فیل (تایلند و هند)

در بسیاری از مناطق آسیا، فیل نماد خوش شانسی است، اما غالب آن در تایلند و هند است. فیل نماد خرد، ثبات، قدرت و قدرت است. اگر یک فیل دارید که رو به در است، خانه شما خوش شانس خواهد بود، به همین دلیل است که صاحبان مشاغل آسیایی فیل ها را در ورودی مغازه خود قرار می دهند. نکته مهم این است که خرطوم فیل باید برای خوش شانسی بالا باشد.

  • شبدر چهار برگ (ایرلند)

پیدا کردن یک شبدر چهار برگ بسیار دشوار است، بنابراین اگر یکی را پیدا کنید از قبل خوش شانس هستید. در برخی فرهنگ‌ها، عدد چهار بدشانس در نظر گرفته می‌شود، اما در ایرلند، چهار یک عدد مردانه و شکل آن به عنوان چهار طرف صلیب در نظر گرفته می‌شود. طرفین نشان دهنده عشق، شانس، امید و ایمان هستند. تنها نقطه ضعف این است که گفته می شود شانس خوب فقط برای یک روز مؤثر است، یعنی روزی که آن را پیدا کردید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا