متفرقه

راهنمای خرید لپ تاپ: در سال 2022 به دنبال چه چیزی باشید

چه به ویندوز وفادار باشید، چه از طرفداران مک یا مایل به امتحان چیز جدیدی باشید، قبل از سرمایه گذاری باید بدانید که در لپ تاپ به دنبال چه چیزی باشید. چیزهای بیشتری به جز سیستم عامل وجود دارد. آیا صفحه مورد نظر شما را دارد؟ آیا پورت هایی وجود دارند که از تجهیزات جانبی شما پشتیبانی کنند؟ آیا می‌تواند بازی‌ها را با کیفیت 1080p یا بالاتر بازی کند؟ اینها ملاحظاتی هستند که باید آنها را بسنجید.

در این راهنما، توضیح می دهیم که در سال 2022 باید به دنبال چه چیزی باشید و از چه چیزهایی باید اجتناب کنید. گزینه های زیادی برای ویندوز 11 و سیستم عامل کروم وجود دارد، در حالی که اپل مک بوک های خود را به تعداد محدودی از تنظیمات محدود می کند. به خواندن ادامه دهید تا بفهمید کدام لپ تاپ برای شما مناسب است و حتماً قبل از شروع به لیست بهترین مارک های لپ تاپ ما را بررسی کنید.

نوشته های مشابه

مک، ویندوز یا چیز دیگری؟

سیستم عامل باید اولین مورد مهم شما باشد. در حالی که به طور سنتی آن بحث تحت سلطه MacOS اپل و ویندوز مایکروسافت بود، سیستم عامل کروم گوگل اکنون یک جایگزین بسیار محبوب است که معمولاً در لپ‌تاپ‌های بسیار مقرون به صرفه‌تر ارائه می‌شود.

در حالی که مطمئناً سخت افزار و ویژگی های قابل مقایسه با این پلتفرم ها ارائه می شود، تفاوت های فاحشی بین آنها وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

Windows

رایانه های شخصی مبتنی بر ویندوز یک دسته فوق العاده متنوع هستند. ده ها سازنده آنها را می سازند و کیفیت و قیمت بسته به مدل و برندی که انتخاب می کنید می تواند بسیار متفاوت باشد. سریع‌ترین مدل‌ها از نظر عملکرد از مک‌ها پیشی می‌گیرند و بسیاری از شرکت‌ها رایانه‌های شخصی ویندوزی خود را برای یک هدف خاص، مانند بازی یا تجارت، طراحی می‌کنند.

رایانه های شخصی ویندوزی در اشکال و اندازه های مختلفی تولید می شوند. یک لپ‌تاپ استاندارد با طراحی پوسته‌ای و رابط صفحه‌کلید و ماوس مانند لپ‌تاپ‌های سبک وزن سرفیس به راحتی پیدا می‌شود. لپ‌تاپ‌های صفحه لمسی ویندوزی را می‌توان حتی در براکت‌های قیمت پایین‌تر نیز یافت، که این چیزی است که در هیچ مک‌بوک اپل نمی‌بینید مگر اینکه یک حرکت کوتاه با نوار لمسی حساب کنید.

طرح‌های پیچیده‌تر شامل صفحه‌نمایش‌های تاشو یا حتی ترکیب‌های جداشدنی تبلت-صفحه‌کلید، مانند محدوده سرفیس مایکروسافت است. در همین حال، اپل طراحی 2 در 1 را برای خانواده آیپد پرو خود به همراه صفحه کلید جادویی حفظ می کند، زیرا مک بوک قابل تبدیل یا جدا شدنی را نخواهید دید.

از نظر نرم افزاری، ویندوز بسیار بازتر از MacOS است. این استاندارد برای توسعه بازی و بسیاری از برنامه‌های مرتبط با کسب‌وکار است که به کتابخانه نرم‌افزاری بزرگ‌تر قدرت می‌دهد. ویندوز اغلب از به‌روزرسانی‌های عمده با ویژگی‌های جدید نیز لذت می‌برد: هر دو سال یکبار در مقایسه با MacOS اپل.

برخلاف مجموعه سخت افزاری محدودتر اپل، انتخاب های زیادی در فضای لپ تاپ ویندوز وجود دارد. چه سازنده بزرگی مانند لنوو، دل یا یکی از دستگاه های خود مایکروسافت را انتخاب کنید، گزینه های زیادی دارید.

سیستم عامل مکینتاش

اپل همیشه از برند خود محافظت می کند و محصولات را در تکرارهای بسیار عمدی عرضه می کند. هر محصول اپل از استانداردهای خود پیروی می کند، در حالی که هر سازنده ای می تواند رایانه شخصی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز یا کروم با مشخصات منحصر به فرد بسازد. در نتیجه، مک ها بسیار کاربرپسند و پایدار هستند. و از آنجایی که آنها از یک اکوسیستم می آیند، شبکه پشتیبانی مدبر اپل به راحتی می تواند به مشکلاتی که پیش می آید کمک کند.

طراحی با کیفیت یکی از ویژگی های مک است. آنها به گونه ای ساخته شده اند که عالی به نظر برسند، احساس زیبایی داشته باشند و نمایشگرهای باورنکردنی دارند، که قیمت بسیار بالاتری نسبت به بسیاری از همتایان ویندوز و سیستم عامل کروم آنها دارد، به خصوص زمانی که با فضای ذخیره سازی زیادی پیکربندی شده باشند. کامپیوترهای اپل به ارزان بودن معروف نیستند.

مک‌ها از سخت‌افزار سریع استفاده می‌کنند، اما به ندرت از قوی‌ترین تراشه‌های گرافیکی استفاده می‌کنند که در رایانه‌های شخصی مبتنی بر ویندوز دیده می‌شود – و برخلاف بسیاری از رایانه‌های شخصی، ارتقاء اجزا تقریباً غیرممکن است، بنابراین شما با مشخصاتی که در روز اول خریداری می‌کنید گیر می‌دهید. با این حال، کسانی که یک کامپیوتر جامد می‌خواهند اما اطلاعات زیادی در مورد سخت‌افزار ندارند، می‌توانند خیالشان راحت باشد که Mac آنها در استفاده روزمره عملکرد خوبی دارد. سخت‌افزار اپل نیز در اواخر سال 2020 و 2021 پیشرفت چشمگیری داشت، زمانی که این شرکت پردازنده‌ها را به تراشه‌های M1 داخلی خود تغییر داد، که برای مک‌بوک‌ها و دستگاه‌های مشابه بسیار خوب بود. امروزه مک بوک پرو سریع ترین لپ تاپ برای حرفه ای های خلاق است که می توانید بخرید.

استانداردهای طراحی سختگیرانه اپل به سیستم عامل MacOS که ساده و شهودی است گسترش می یابد. برخلاف ویندوز، این پلتفرم شامل مجموعه‌ای از نرم‌افزارهای اداری و ویرایش رسانه اختصاصی است و هر برنامه برای وظایف هدف‌گذاری شده خود مناسب است. جای تعجب نیست که اپل اغلب انتخاب طراحان و عکاسان است (اگرچه مدل هایی مانند استودیوی لپ تاپ مایکروسافت استودیو به لطف طراحی های نوآورانه و پشتیبانی از قلم دیجیتال رقابت جدی دارند).

در نهایت، در حالی که هیچ صفحه نمایش لمسی در مک وجود ندارد، می توانید از حالت Sidecar اپل برای اضافه کردن iPad به عنوان صفحه نمایش بی سیم دوم با پشتیبانی لمسی استفاده کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا