ورزشی

فوتبال آمریکایی برای کودکان به چه شکل است؟

محبوبیت لیگ ملی فوتبال (NFL) و فوتبال دانشگاهی والدین را در سراسر کشور ترغیب کرده است تا فرزندان خود را برای فوتبال جوانان ثبت نام کنند. با داشتن سه پسر که بازی کرده اند، دیده ام که این ورزش برای بسیاری از بچه ها فوق العاده است. اما من همچنین چندین چیز را یاد گرفته ام که والدین باید قبل از ثبت نام فرزندان خود برای بازی در نظر بگیرند. امیدوارم این نکات به شما کمک کند تصمیم عاقلانه ای در مورد اینکه آیا فوتبال جوانان برای شما و فرزندتان مناسب است یا خیر.

آنچه شما باید بدانید

فوتبال جوانان برای هر کودک یا والدینی نیست

صدمات وجود خواهد داشت

این یک تعهد بزرگ هم برای شما و هم برای فرزندتان است

این به معنای سرگرم کننده است

1. فوتبال جوانان برای هر کودک یا والدینی نیست

فوتبال در ذات خود یک ورزش فیزیکی سخت و خشن است. این بدان معنی است که حتی در سطوح 6، 7، 8 و 9 ساله، تمرینات شدیدی وجود خواهد داشت که بر روی فرم دادن به بچه ها برای بازی تمرکز دارد. این تمرینات شامل تمریناتی در مورد نحوه تکل زدن و بلوک کردن خواهد بود. مهم نیست که کودک شما در نهایت در چه موقعیتی بازی می کند، او ضربه می زند و ضربه می خورد.

آیا کودک شما با زدن یا کتک خوردن مشکلی ندارد؟

ضربه زدن به سادگی برای هر بچه یا والدینی نیست. داشتن مقداری دلهره از کتک خوردن یا کتک زدن بچه های دیگر طبیعی است. اما برخی از بچه ها به سادگی از آن وحشت دارند و نمی توانند آن را انجام دهند. هم به فرزندتان و هم به خودتان لطف کنید و این را قبل از ثبت نام در فوتبال جوانان در نظر بگیرید. مجبور کردن کودک به بازی در زمانی که نمی تواند ضربه بزند یا ضربه بخورد برای کودک یا والدین سرگرم کننده نیست و ممکن است به کودک آسیب برساند.

آیا با تماشای آن خوب هستید؟

همچنین باید در نظر داشته باشید که آیا می‌توانید در طول هفته‌ها تمرین و سپس در 8 تا 10 بازی فوتبال در سال شاهد ضربه زدن و ضربه زدن به فرزندتان باشید. البته اینجا هم یه مقدار دلهره طبیعیه ولی باید دلهره ای باشه که بتونی کنترلش کنی و تحمل کنی!

من فکر می کنم بهترین راه، به خصوص اگر خودتان هرگز فوتبال بازی نکرده اید، برای توسعه مهارت های کنترل دلهره خود این است که در مورد نحوه انجام ورزش و تجهیزات ایمنی آن بیاموزید. هرچه دانش بیشتری داشته باشید، ترس کمتری باید تجربه کنید. اما اگر هنوز نمی توانید نشستن در سکوها و تماشای ضربه زدن یا کتک زدن فرزندتان به بچه های دیگر را تحمل کنید، به شدت فکر نکنید که کودکتان بازی نکند.

2. صدمات وجود خواهد داشت

کلاه ایمنی، بالشتک های شانه، دهانی و سایر تجهیزات محافظی که امروزه در فوتبال جوانان استفاده می شود، کاملاً فوق العاده هستند. اما صدمات رخ می دهد! برخی تخمین می زنند که حدود 10 درصد از بازیکنانی که فوتبال جوانان بازی می کنند آسیب خواهند دید. اکثریت قریب به اتفاق آسیب‌ها جزئی هستند – کبودی، برآمدگی، کشیدگی عضلانی و غیره. اما، اگرچه نادر هستند، گاهی اوقات آسیب‌ها شدیدتر هستند.

خطر ضربه مغزی

به ویژه، نگرانی های زیادی در مورد ضربه مغزی وجود داشته است. تعدادی از مطالعات شیوع ضربه مغزی را در فوتبال ارزیابی کرده اند. هنوز بحث های زیادی در مورد تأثیر واقعی این ورزش بر ضربه مغزی و سایر آسیب ها وجود دارد. اما واقعیت این است که فوتبال یک ورزش خشن است که در آن بازیکنان عمداً سعی می کنند با یکدیگر برخورد کنند و بازیکنان دیگر را با بلوک و غیره ضربه بزنند.

به نظر می رسد اکثریت قریب به اتفاق ضربه های مغزی در طول تماس سر به سر اتفاق می افتد، که اغلب در تکل ها اتفاق می افتد. در حالی که تلاش زیادی برای محدود کردن تماس‌های سر به سر انجام می‌شود، این احتمال وجود دارد که همیشه بخشی از ورزش باشد، البته فقط از طریق اتفاقات تصادفی.

محافظت از کودک در برابر ضربه مغزی

البته به خاطر داشته باشید که بروز ضربه های مغزی نسبتاً کم است و با تجهیزات مناسب، تکنیک های مقابله و انسداد مناسب و برنامه های مناسب تشخیص ضربه مغزی می توان تاثیر ضربه های مغزی را به حداقل رساند. در نتیجه، بهترین کاری که می توانید برای محافظت از کودک خود در برابر ضربه مغزی انجام دهید این است که مطمئن شوید برنامه فوتبال جوانانی که فرزند خود را برای آن ثبت نام می کنید دارای هر سه مورد از این عناصر باشد.

اقدامات پیشگیرانه برای سایر آسیب ها

از نظر سایر صدمات، همانطور که در بالا ذکر شد، اکثریت قریب به اتفاق برآمدگی، کبودی و کشیدگی عضلانی هستند. در حالی که مربیان و مسئولان تمام تلاش خود را برای اطمینان از محافظت از بچه ها انجام می دهند، این نوع آسیب ها به سادگی بخشی از ورزش هستند. شما باید درک کنید و بپذیرید که برآمدگی ها، کبودی ها و کشیدگی های عضلانی رخ می دهد و بچه ها اغلب آسیب دیده با این نوع آسیب های جزئی بازی می کنند. با این حال، مواردی وجود دارد که می توانید برای محافظت از کودک خود انجام دهید:

اطمینان حاصل کنید که کودک شما همیشه تجهیزات ایمنی خود را به تن کرده و به درستی از آن استفاده می کند. به طور خاص، باید مطمئن شوید که کودک کلاه ایمنی مناسبی دارد، از فنجان استفاده می کند و در هر بازی از یک دهانی استفاده می کند. علاوه بر این، ممکن است بتوانید با استفاده از پدهای زانو و لگن، بروز بسیاری از برآمدگی ها و کبودی ها را کاهش دهید. در نهایت، برای برخی از موقعیت‌ها، مانند خط کش، رول گردن نیز ممکن است تجهیزات ایمنی مفیدی باشد.

شما فرزندتان را بهتر از هر کسی می‌شناسید، بنابراین مراقب علائمی باشید که نشان می‌دهد او آسیب‌هایی دارد که به کسی درباره آن‌ها چیزی نمی‌گوید. اگر فکر می کنید او آسیب دیده است، با او در مورد این نگرانی صحبت کنید و بفهمید که چه اتفاقی دارد می افتد.

به خصوص در ماه های گرم اولیه تمرین و بازی، مطمئن شوید که کودکتان هیدراته بماند.

بنابراین در حالی که آسیب‌دیدگی یک واقعیت در فوتبال است، با برنامه‌ریزی مناسب، آمادگی بدنی و استفاده از تجهیزات حفاظتی می‌توان آن‌ها را به حداقل رساند. در واقع، بسیاری از بازیکنان سال‌ها بدون چیزی بیش از چند ضربه و کبودی یا کشیدگی خفیف عضلات، فوتبال بازی می‌کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا